ZagrajmyW na LetsPlej.pl

Pełna wersja: 5 rad zagrajmera
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Okej, jako, że ostatnio zauważyłem głupawe pytania o pierdoły w dziale Pytania, to tutaj jest spis rzeczy, do których każdy szanujący się zagrajmer powinien stosować.

  1. Konwersja po renderowaniu. Moim zdaniem - największa głupota na świecie. Po to renderujemy film, aby nie musieć z nim robić nic potem, oczywiście poza wrzuceniem na YouTube. Większość programów do montażu ma na tyle dobre możliwości, że bez problemu można sobie z tym poradzić. A jak nie ma to trzeba tenże program zmienić.
  2. Montaż w konwerterach. Kolejny bezsens, ale ostatnio pojawiło się sporo osób, które oglądały poradnik Rocka i renderują np. w Freemake Video Converter. NIE. Ten program jest badziewny, jeśli chodzi o montaż i nie powinno się w nim montować filmów. Z darmowych programów dobry jest VirtualDub czy Ulead Video Studio. Z płatnych jest tego dziesiątki.
  3. Miks stereo (tj. nagrywanie na jednym tracku głosu i dźwięku z gry) w Windows 7. Jedyny wyjątek od tego stanowią filmy gdzie np. robimy dużo cięć - wtedy synchronizacja takiego dźwięku byłaby horrorem. Co nie zmienia faktu, że jeśli np. nagrywamy trzydziestominutowy filmik z jednym trackiem dźwięku to możemy go oddzielnie odszumić, zregulować odpowiednio głośność itd. itp.
  4. Silenie się na HD w starszych grach. Tutaj zapraszam do lektury wpisu na Zagrajpedii o upscalingu. Jeśli nagrywamy gry, kiedy np. w normie była rozdzielczość 1024x768px to nie powinniśmy rozciągać i kombinować tylko po to, żeby zrobić z tego HD. Nie trzeba. Na prawdę. Wygląda to gorzej niż normalnie.
  5. Bzdurne pytania o partnerstwo. Ostatnio YouTube dał większości użytkowników jakiś pseudo program partnerski. Jeśli nie wiecie jak sprawdzić, czy macie dobre partnerstwo, wchodzimy w edycję kanału (tam gdzie ustawia się tło). Jeśli mamy w pobliżu opcje banneru, mapy obrazu i ikony kanału, znaczy to, że mamy dobre partnerstwo. I nie, AdSense to NIE partnerstwo.
To nie przykazania tylko random punkty czy rady.
Przykazania powinny wyglądać mniej więcej tak:
1. Nie będziesz filmów po renderowaniu konwertował.
2. Nie będziesz się do rad osób z facecamem stosował.
3. Pamiętaj, abyś oryginalne proporcje obrazu zachował.
etc.
(20-04-2012 23:41)Moje Granie napisał(a): [ -> ]To nie przykazania tylko random punkty czy rady.
Przykazania powinny wyglądać mniej więcej tak:
1. Nie będziesz filmów po renderowaniu konwertował.
2. Nie będziesz się do rad osób z facecamem stosował.
3. Pamiętaj, abyś oryginalne proporcje obrazu zachował.
etc.

A to przykazania muszą być w stylu biblia&kościół? :o

@topic:

"Bzdurne pytania o partnerstwo. Ostatnio YouTube dał większości użytkowników jakiś pseudo program partnerski. Jeśli nie wiecie jak sprawdzić, czy macie dobre partnerstwo, wchodzimy w edycję kanału (tam gdzie ustawia się tło). Jeśli mamy w pobliżu opcje banneru, mapy obrazu i ikony kanału, znaczy to, że mamy dobre partnerstwo. I nie, AdSense to NIE partnerstwo."

What the actual f...? Po pierwsze, to radziłbym tą informację zedytować na coś bardziej profesjonalnego, bo rzucanie błotem "to pseudo-partner, jeśli nie macie bannerków itd. to nie jesteś partnerem, to adsense". Zalecam zajrzeć do FAQ YouTube/Google i do tematu z dyskusją o nowym partnerstwie. Dopiszę może coś w czasie, bo pięć punktów to trochę lipcia.

//edit: I oczywiście również proponowałbym zmienić nazwę tematu + określenie "przykazania".
Heh, jakiś czas temu wpadłem na coś podobnego, tylko że nie "przykazania", a praktyczne rady jak poprawić swoje nagrywanie. Mam nawet zapisany szkic ;] W zasadzie dzielimy jedynie pierwszy punkt, więc pewnie mój temat powstanie jako oddzielny.

Co do Twoich punktów:
1. Dodaj coś o możliwości ustawienia bitrate w eksporcie.
3. Napisz jaśniej, że chodzi o miksowanie głosu i gry podczas nagrywania.
4. Rozszerz to na upscaling w każdym wydaniu.
5. Zamiast tego może lepiej rozszerzyć FAQ?

W zasadzie Twoje punkty można przeformułować i dodać do Spisu grzechów Zagrajmerów lub FAQ.
Do kompresji służą całkiem inne programy niż do montażu. Kompresowanie w programie do montażu jest jak montowanie w programie do efektów (after effects). Co jak co ale jak już dajesz jakieś rady to wypadałoby się dokształcić.

Dodatkowo video nigdy nie renderuje się z audio tylko oddzielnie a później osobno kompresuje i skleja (muxing) w całość.
Mogłeś też napisać coś o wyborze odpowiedniej gry, ostatnio zauważyłem na forum wysyp tego typu pytań.

Ogólnie poradnik ok, tylko co do 1 - Ja się na tym nie znam jednak wiem, że niektóre programy mają dość słaby rendering a nie każdy ma możliwość przebierania w programach do montażu.
Sou napisał(a):Dodatkowo video nigdy nie renderuje się z audio tylko oddzielnie a później osobno kompresuje i skleja (muxing) w całość.

A poco to jeśli można widzieć? Pierwszy raz taką teorię słyszę.
(24-04-2012 21:53)Przemcio napisał(a): [ -> ]
Sou napisał(a):Dodatkowo video nigdy nie renderuje się z audio tylko oddzielnie a później osobno kompresuje i skleja (muxing) w całość.

A poco to jeśli można widzieć? Pierwszy raz taką teorię słyszę.

Żeby się nikt nigdy nie pytał czemu mu się dźwięk z obrazem rozjechał ;)
Aha, to chyba mnie to nie dotyczy, bo nigdy tak nie miałem, a filmy kręcę już od dłuższego czasu : D
(24-04-2012 22:15)Przemcio napisał(a): [ -> ]Aha, to chyba mnie to nie dotyczy, bo nigdy tak nie miałem, a filmy kręcę już od dłuższego czasu : D

No ja też nie miewam często ale ostatnio np miałem audio źle bo coś pomieszałem ze ścieżkami. Włączyłem corela 2x kliknąłem wyexportowałem audio i po standardowym muxingu miałem poprawiony plik w 3 minuty ;)

To oczywiście najprostszy problem. Gorzej jak komuś się po prostu rozjeżdża audio przy renderowaniu regularnie, wtedy obowiązkowo osobno musi to robić.

Ja już mam to w rutynę wprowadzone i jest git. Dodatkowo oczywiście po wyexportowaniu w wav kompresuje do mp3 już w goldwave na bogatości ;p
Stron: 1 2 3