ZagrajmyW na LetsPlej.pl

Pełna wersja: Kamera + mikro/dyktafon
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!

Poszukuję kamery oraz mikrofonu/dyktafonu do nagrywania materiałów do wydarzeń, vlogów, etc. Wstępnie myślałem nad GoPro Hero 4, ale jak to jest z podłączeniem do niego zewnętrznego mikrofonu? Moglibyście coś polecić do tego?
Zastanawiałem się też nad dyktafonem, np. ZOOM H2N. Ogólnie na mikrofon/dyktafon chciałbym przeznaczyć do ~700zł. Droższe opcje też wezmę pod uwagę, jeśli będzie się opłacało do tego sprzętu dołożyć, ale też bez przesady.

Pozdrawiam,
Jakubi
Mogę polecić Zooma, świetny sprzęt - dużo osób też go ma w branży reporterskiej :) (oczywiście amatorskiej).
A czy sam miałeś może okazję skorzystać z H2N? Przyda mi się jak najwięcej opinii.
Ja miałem okazję pobawić się na studiach modelem trochę niższym, Zoom H1. Bardzo fajnie się sprawował, dźwięk był przyjemny dla ucha. Wydawał się trochę zbyt lekki i mocno plastikowy, ale przez kilka tygodni używania go nie miałem z niczym problemu. Jedyny minus (co dla niektórych może być z kolei dużym plusem) to to, że nagrywa w stereo (kiedy ktoś mówił do niego lekko z lewej strony to było to słychać mocniej w lewej słuchawce, mały ruch w prawo i nagle jest więcej w prawej słuchawce), więc dla własnej wygody i utrzymania balansu każde nagranie sam zmieniałem na ścieżkę mono w Audacity. Ogólnie sprzęt godny polecenia, a H2N wygląda o wiele solidniej. :)
Kamerę do jakiej ceny byś chciał zakupić? Seria GoPro to raczej do filmowania wyczynowego, aniżeli wydarzeń i vlogów :)
r3make napisał(a):kiedy ktoś mówił do niego lekko z lewej strony to było to słychać mocniej w lewej słuchawce, mały ruch w prawo i nagle jest więcej w prawej słuchawce
A czy w H2N jest tak samo?

Na kamerę chciałbym przeznaczyć ~2500zł. GoPro zainteresowała mnie również swoim małym rozmiarem oraz tym, że w razie czego mogę ją np. podpiąć do siebie.
No to masz dwa wyjścia:
1. Pójście w standardową kamerę (wygoda z użytkowania, autofocus)
2. Pójście w bezlusterkowców (Panasonic G6 / GH2 / GH3 - plastyka obrazu, głębia ostrości).

Oba warianty są poręczne, bo bezlusterkowce nie są ogromne (jak porównywałem moją G6 z 700D w Rtveuroagd to nawet nie chcę czuć osoby ból po paru godzinach chodzenia z aparatem + obiektywem tele :) Tylko do bezlusterkowca potrzebujesz statywu (~od 100 do 400 zł są spoko) lub steadycama (od 800 zł są nawet nawet) + obiektyw, ale po kupnie żadna kamera do paru tysięcy złoty ci nie podskoczy :D
Xoni, czy ty wiesz jakie bzdury i kompletne pierdoły wypisujesz? :) Weź tego panasonica i chodź ponagrywać, to zobaczysz co przy kamerze za tą samą cenę możesz sobie tym lustrem nagrać ;) I po drugie podajesz kompletnie bez sensowne ceny, bo autor chce kamerę do 2500zł a ty podajesz GH3 które:
- samo bodu około 2 800zł
- obiektyw licz minimum 1000zł

Wezmę tańszą kamerę niż te minimalne 3 800zł i zobaczysz jaka jest różnica w nagrywaniu. Generalna sprawa polega na tym, że lustra służą do fotografowania i pobocznie do nagrywania, a kamery do nagrywania a pobocznie do fotografowania. Przyznać trzeba tylko to, że lustro nagra lepiej, niż kamera zrobi zdjęcie, ale nigdy lustro nie nagra lepiej niż kamera. Weźmy chociaż pod uwagę jako pierwsze stabilizację. Lustrzanki są tego w porównaniu do kamer wręcz pozbawione i obnażone po całości. Jakubi pisze, że kamerę mógłby "podpiąć do siebie". To już odpowiada nam na pytanie, że niezbędna będzie stabilizacja (optyczna), aby nie uzyskać efektu trzęsienia ziemi na ekranie w spokojnym ogródku. Do tego kamera będzie lepsza i jest sporo mniejsza (co za tym idzie lżejsza), więc kamerę łatwiej będzie do siebie przykleić, czy nawet zamocować na sobie poprzez jakiś uchwyt czy tripod. Kamery sportowe mają specjalne uchwyty do tego przeznaczone. Drugą sprawą jest ostrość obrazu. Filmuj coś w terenie i zobacz jak rozmyć obraz potrafi lustro, a jak szybko i płynnie pod tym względem zmienia się obraz w kamerze. (kamery firmy sony tak jakoś genetycznie mają, że czasem lubią sobie zgubić ostrość, ale kosztem super optyki) Liderem w kamerach niskobudżetowych ( do ok. 7-8 tys zł) pod tym względem jest panasonic, który aby zgubić ostrość to naprawdę albo trzeba mieć pecha, albo szczególne wrodzone zdolności operatora :) Wszystko kosztem czegoś, za co panasonic ma troszkę słabsze obiektywy, niż np. sony (choć w droższych kamerach z tego przedziału o którym mówimy panasonic korzysta z obiektywów leica, co podnosi jakość kamer). Kolejną rzeczą jest brak szczegółów na lustrze. Niestety lustrzanki nie radzą sobie z duża ilością szczegółów. Gałązki na drzewie zlewają się, a w cieniach nic nie widać. Z reguły obraz w lustrach jest sztucznie doświetlany (rozjaśniany), jeżeli komuś się taki podoba, to nie ma problemu, w opcjach kamery można to sobie ustawić. Ogółem jeżeli chodzi o przykłady, to podaję link do postu w którym porównałem nagrywania lustrzanek i kamer. Zrobiłem to z dobrymi i polecanymi lustrzankami, ewidentnie widać, że nawet droższa lustrzanka od kamery nie radzi sobie tak jak kamera, gdyż nie do tego stworzone są lustra. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami i porównania sobie filmów oraz jakości porównywanych sprzętów:

http://letsplej.pl/t-53082-canon-600d-i-...#pid287897

Jakubi. Z kamer do 2500zł jest jeden model, na który ludzie nie narzekają i kręci on dobrej jakości filmy, na pewno sporo lepsze niż lustrzanka. Jeżeli ogółem nastawiasz się na nagrywanie, a nie fotografię, to nie zastawiaj się, do nagrywania od zawsze służą kamery. Jest to Panasonic HC-W850. Spokojnie do 2500zł kupisz. Ewentualną tańsza inicjatywą za ok. 1800-1900zł jest Panasonic HC-V750, jednak z tym sprzętem jest już gorzej. W swojej klasie cenowej kręci jedne z lepszych filmów, jednak tu ludzie już narzekają, że ramka obrazu potrafi się czasem lekko rozmyć, że już nie radzi sobie w słabszych oświetleniach itd. Ja osobiście w tym tygodniu zamówiłem Panasonica HC-X920, gdyż uznałem że warto do tej kamery dołożyć. Nagrywa już rzeczywiście bardzo ładne filmy i znajduje się tam już lepsza optyka firmy leica. Kamera do piątku powinna mi dojść i mam nadzieję, że w weekend znajdę chwilę czasu, aby się nią pobawić :)
@Jakubi
Nie wiem, nie używałem H2N, ale na stronie jest napisane, że również jest to dyktafon stereo, więc podejrzewam, że tak. Ale może jest opcja ustawienia mono, cholera wie. W każdym razie taka przeróbka w Audacity to kilka sekund roboty, więc wcale bym się tym nie przejmował. :)
Tianse HMM, to czemu te wszystkie lustra typu 5dm2, gh4, gh3, a nawet gh2 nagrywają filmy nawet pełnometrażowe? Pokaż mi kamerę z WYMIENNĄ optyką do ~4000 zł, to będzie pro, a za 4000 zł się kupi używaną GH2 + obiektyw + jakaś stabilizacja. Pamiętam, że w tamtym wątku przeprowadziliśmy dyskusję więc nie ma sensu ciągnąć tematu dalej, ale lustra do niewysokiej ceny nagrywają lepiej niż kamery ale są pozbawione stabilizacji itd. (niektóre kompakty mają świetną stabilizację i świetną jakość obrazu np. Sony RX100 m3) Teraz podaj mi kamerę do 5000 zł, która da taki ładny obrazek jak ten: http://vimeo.com/84444279 (zestaw 5000 zł bo 600D (1800zł) + 24-70 (3000 zł)). Albo podaj mi kamerę która pozwoli nagrać coś takiego d 5000 zł http://vimeo.com/84512685 (g6 (2000 zł), 17 (1500 zł), 45 (1000 zł)), obraz jak z kamer (naprawdę bezlusterkowce np. g6 mają taki ostry obraz) + głębia ostrości, a kamerą nie zrobisz dobrych zdjęć, bo ona nadaję się tylko do filmowania :P

Co do gubienia ostrości to w wielu kamerach z af gubiłem ostrość, to samo mam na g6 ale i tak kręcę na manualnym focusie. Canon 70D trudno zgubić ostrość ale oczywiście to zawsze zależy jak my OSTRSZYMY :-) http://vimeo.com/74962809

Twoje typy są dobre dla ludzi, którzy nie chcą się "pobawić" w filmowca tylko wziąć kamerę i kręcić, dlatego dla autora wątku jednak proponuję kamerę, aniżeli GoPro lub lustro/bezlusterkowiec, bo to kolejne wydatki na stabilizację itd.

Dlatego proponuję tak jak Tianse, Panasonica
Stron: 1 2