Dailu napisał(a):Dodaj do tego jeszcze słabe stawki reklamowe, które w miesiącach styczeń/luty są najniższe
Mały CPM w lutym powiadasz?
Moje żałosne statystyki z 21 lutego:
14,18$*/1000= 0,014$ za wyświetlenie
0,014$*100 000= 1400$ = 5427zł
I hajs się zgadza...
Piotru! Dlaczego wkleiłeś ss z moich statystyk
A na poważnie odnośnie pierwszego ss-a to wygląda to śmiesznie. Możliwe że ss był przerabiany bo te zarobki 300~ dolców robi się przy 1/5 z jego wyświetleń.
Bez wiedzy co to za filmy, to wiele się nie stwierdzi. Jak już wspomnieli tutaj wcześniej, wystarczy, że najpopularniejsze filmy nie zarabiają (np. składanki muzyczne, kompilacja śmiesznych filmików z innych kanałów itd.) i tyle. Z czasu odtwarzania też można wnioskować, że filmy oglądane są przez trochę ponad 2 minuty – tu pytanie, czy są tak krótkie, czy tak słabe – to też może wpływać na reklamy.
Na filmach typu „zagrajmy w” skierowanych do Polskiego odbiorcy, zarobki rzeczywiście mogłyby być z 3x większe. Jednak patrząc po długości oglądania to raczej inny typ materiałów.
masakra czyli ile to ok 20$? 80zl?
jak sie liczy te CPM?
Jakoś słabo płatne ma te filmiki, jak ja mam za 100k ponad 100 zł w "normalnym" miesiącu (około 1/4 z tego to generujące przychody, praktycznie sama Polska), z jego wyświetleniami miałbym na luzie koło 5 tysięcy. Ale dobrze, niech nadal cisną, że z YT jest mało kasy - może mniej cebulaków będzie się odzywało i miało ból dupy o zarabianie na YT : D
Piotru, na tych Twoich 6 wyświetleniach nie ma nawet jak porządnie obliczyć CPM więc nie dziwota, że taki duży : D
Nie wiem jak się liczy, ale na pewno na podstawie 6 wyświetleń nie idzie obliczyć realnego CPM, to tak jakbyś robił statystyki osób grających/nie grających w gry i spytał o to 10 osób : D Co do pytania to Adobe After Effects.
weczistv napisał(a):@Przemcio jak sie liczy te CPM?
Ogólnie CPM to jest hajs jaki zarobisz za tysiąc płatnych wyświetleń.
Jest to wartość nie do końca precyzyjna ale pogląd jakiś daje. No i trzeba mieć ogólnie duzo wyświetleń, żeby jakieś dane wyciągać. Dziesiątki tysięcy minimum. Wyliczanie CPM z 500, 1000 czy 5000 wyświetleń nie ma sensu.
a kiedy wyswietlenie jest platne a kiedy nie? i jak dobrze i optymalnie ustawic reklamy?