ZagrajmyW na LetsPlej.pl

Pełna wersja: OBS Studio a streamowanie z GPU/CPU
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Od jakiegoś czasu zobaczyłem opcje streamowania za pomocą GPU (Karty graficznej), lecz jak dotąd używałem CPU (Procesora).
Chciałbym się z wami podzielić przemyśleniami na ten temat, dlatego też założyłem owy wątek.
[PLUSY]

Po 1 moim zdaniem GPU powinno sobie dużo lepiej radzić od CPU gdyż jest ono przystosowane do renderowania obrazu dzięki sowim rdzeniom CUDA. 
Po 2 Podczas używania GPU procesor się nam tak nie męczy a klatki są stabilne i nie odczuwa się ich zmniejszenia po przez sam stream.

[MINUSY]

Karta zaczyna mocno pracować co w nie których modelach powoduje uruchomienie chłodzenia, które w przypadku nie zamkniętej obudowy słychać dość wyraźnie.
 
Obraz uzyskany z karty (przy skalowaniu, jak i bez) wydaję się bardziej "PIXELOWAĆ" (rozmywać i tworzyć artefakty) w przypadku szybkiej rozrywki (np. jazdy samochodem lub biegania po trawiastym terenie)

Tutaj chciałbym jeszcze dodać iż stream przez kartę jest o tyle wygodniejszy iż nie musimy mieć procesora z serii Skylake lub Kaby Lake.
Po mimo wymienionych plusów są także minusy, które nie wiem czy da się wyeliminować, lecz mam nadzieje iż temat rozwinie się dalej i pozwoli każdemu czytającemu się doinformować.
Zgodze sie z Toba ze karta graficzna lepiej sie sprawdza w generowaniu obrazu, ale jak streamujesz to obraz enkodujesz, obs w locie zmienia obraz generowany przez komputer (gre,pulpit itd.) w plik video, i dlatego procesor zapewnia lepsza jakosc. Prosze mnie poprawic jezeli sie myle:-P
Wszystko zależne jest od techniki,którą chcesz używać, karta graficzna to "komputer" sam w sobie ma włąsny procesor, własną pamięć własną magistrale i oblicza wszystko w obrębie siebie, OBS jednak pierszą platformą do tego nie jest, prędzej było to we wbudowanych aplikacjach dostarcznych od nVidi i AMD. Przy streemowaniu z zadowalającym efektem niektórzy z silnymi ukłądami grafiki wg forum OBS potrafią zauważyć zużycie CPU na poziomie 5% więc to działa, na forum OBS szkoda ze po łengielsku jest to świetnie opisane, do tego chyba nie musze pisac ze GPU zazwyczaj moca obliczeniowa wyprzedza CPUchy
Z góry sorki za błędy ort ale feedora mi słownik wywaliła polski :D
- Nie znam się, a wypowiem się. 
- Ale ja się znam!!! 
- A skąd masz tą wiedzę? 
- Seba z bloku obok powiedział mi to. On jest świetnym "komputerowcem". Wymiata w CS'a jak mało kto xD

OLO5660 napisał(a):Po 1 moim zdaniem GPU powinno sobie dużo lepiej radzić od CPU gdyż jest ono przystosowane do renderowania obrazu dzięki sowim rdzeniom CUDA.
A w radeonowych kartach te rdzenie "CUDA" są po prostu najlepsze.  Bo przecież to są radeony. To mówi samo za siebie.
A najnowsze radeony mają jeszcze wbudowane pamięci ram z serji "D-ziwy". Nikt do tego nie podskoczy. xD


OLO5660 napisał(a):Po 2 Podczas używania GPU procesor się nam tak nie męczy a klatki są stabilne i nie odczuwa się ich zmniejszenia po przez sam stream.
OLO5660 napisał(a):Obraz uzyskany z karty (przy skalowaniu, jak i bez) wydaję się bardziej "PIXELOWAĆ" (rozmywać i tworzyć artefakty) w przypadku szybkiej rozrywki (np. jazdy samochodem lub biegania po trawiastym terenie)
A to ciekawe... czym jest obraz w grze? Nie jest on jedną wielką masą poligonów którą trzeba policzyć?
A czy wzór matematyczny zmienia się diametralnie w zależności od tego czy go liczy CPU, czy GPU? Ostatecznie wynik musi być ten sam.
Na poprawne policzenie zadania matematycznego potrzebny jest czas.
Albo będziesz miał wszystkie klatki, kiepsko policzone.
Albo będziesz miał tylko część klatek, bardzo dobrze policzonych.
Albo kup sobie lepszą maszynę liczącą xD
Faful20 napisał(a):Ale jak streamujesz to obraz enkodujesz, ....  i dlatego procesor zapewnia lepsza jakość. Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę
Mylisz się


A więc GPU czy CPU? Na ten temat spokojnie można by napisać pracę naukową. A w anglojęzycznym internecie, jest opisane wszystko co jest tylko możliwe na ten temat. Tak więc Google naszym przyjacielem.

A tutaj coś po polsku:
https://www.youtube.com/watch?v=3LbqEsEjMmk
Czyli co wysylamy na np Twitcha? Wygenerowany obraz czy przekonwertowany plik video? Bo wydaje mi sie ze przekonwertowany plik wideo. Cuda przyspiesza konwersje i obliczenia bo to chciala uzyskac Nvidia, ale czy robi to lepiej niz procesor? Naprawde bardzo ciekawy temat.
moze inaczej

https://lenovozone.pl/porady/poznajmy-te...graficzna/

oraz

https://pl.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC

i teraz chwilke poczytaj i zastanów się czy aby stremować obraz musisz mieć CPU, tylko aby mnie ktoś nie zrozumiał wiem że CPU jest potrzebny aby to działało bardziej mi chodzi o to co może dokonywac obliczeń
Wroce z pracy to oblookam te linki, ciekawa lektura sie zapowiada. Tylko zeby nie bylo ze sie nie zrozumielismy, nie napisalem ze przy pomocy GPU nie da sie robic obliczen, tylko nawiazuje do postu autora tematu wedlug ktorego GPU lepiej sie powinno sprawdzac. Przekladajac to na stream, przy pomocy GPU mamy szybciej i odciazamy CPU ale za to mamy gorsza jakosc streamu porownujac bitrate w bitrate.
Faful, Jeśli spojrzeć na to iż podczas streamu za pomocą GPU obraz jest płynniejszy, ale za to ma więcej artefaktów to tak, jest to prawda.
Lecz przy CPU nie mamy tak płynnej transmisji + obciążamy go (w moim przypadku 40/50%). Sama karta gdyby nie fakt iż przetwarzanie obrazu robi dużo lepiej niż procesor, niestety (jak wcześniej wymieniono w dyskusji) nie ma tak silnej mocy obliczeniowej jaką posiada procesor, który wspierany jest w dużo lepszy sposób niż sama karta.
I tutaj kolejny pomysł, skoro Karta radzi sobie dobrze z obrazem, lecz nie z jego transferem to jak by połączyć Prędkość z dokładnością to otrzymalibyśmy OBRAZ zrównoważony, płynny i ostry. Lecz to może nie być tak łatwę jak byśmy chcieli, a to z racji iż karta i procesor to 2 różne konstrukcje, które nie koniecznie muszą działa ze sobą w ładzie i składzie. Lecz jeśli ktoś ma pomysł jak sprawdzić, aby wymusić współpracę karty i procesora w procesie jakim jest przetwarzanie i transmisja obrazu do serwisu, to był bym wdzięczny.
"Sama karta gdyby nie fakt iż przetwarzanie obrazu robi dużo lepiej niż procesor, niestety (jak wcześniej wymieniono w dyskusji) nie ma tak silnej mocy obliczeniowej jaką posiada procesor"

Nigdzie nie padło takie stwierdzenie, raczej padło ze GPU JEST LEPSZY W OBLICZENIACH NIŻ CPU, a to wynika z samej charaktrystyki pracy i budowy GPU

Przykładowy wpis z wikipedii

"Procesory graficzne mają o wiele wyższą teoretyczną wydajność niż klasyczne procesory, ale może ona być wykorzystana tylko w szczególnych zastosowaniach. Przykładowo AMD Radeon 6990 ma teoretyczną wydajność 5,1 TFLOPS[4] dla obliczeń wykonywanych na liczbach 32-bitowych."

Kolejne porównanie

"Wielordzeniowa architektura współczesnych kart graficznych opiera się na wyposażeniu ich w jednostki, które nie są wysoko wyspecjalizowane za to potrafią wykonywać wiele różnych obliczeń. Mają one często ogromne moce obliczeniowe, wielokrotnie przewyższające moc CPU, z którymi współpracują. Widać to wyraźnie na przykładzie procesorów Intel Core i7, które w 2010 roku osiągały ok. 50 miliardów operacji na sekundę tymczasem współczesna im karta graficzna GeForce GTX 285 wykonywała ich aż bilion"


"Lecz jeśli ktoś ma pomysł jak sprawdzić, aby wymusić współpracę karty i procesora w procesie jakim jest przetwarzanie i transmisja obrazu do serwisu, to był bym wdzięczny."

Nie rozumiem tego pytania, 



Szukałem cztery godziny tego linku  -.- mam nadzieje ze jeszcze bardziej rozjaśni sytuację.

http://www.nvidia.com/object/what-is-gpu-computing.html

ten sam  w pl

http://www.nvidia.pl/object/gpu-computing-pl.html
GPU sobie radzi 100% lepiej przy ilości i nakładzie pracy zaś CPU jest dużo dokładniejszy i po przez korzystanie z H.264 nie doświadczamy "PIXELOZY", gdyż procesor ją usuwa. Niestety robi to kosztem płynności i wydajności w grach. 

A jeśli chodzi o pytanie z współpracą karty z procesorem chodziło mi o to aby używać karty do samego przechwytywania obrazu i DODATKOWO korzystać z CPU jako wspomagacz do artefaktów (GPU utrzymuje obraz a CPU go przetwarza do samego serwisu)
Stron: 1 2