ZagrajmyW na LetsPlej.pl

Pełna wersja: Vegas Pro 15 - czy warto?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Czy ktoś już używa nowego Vegasa? Widziałem opcję renderu z użyciem NVENC, który działa ponoć cuda.

Ale czy warto tak cholernie wysokiej ceny? :/ Za wersję Pro 1000zł jeśli kupuje się jako upgrade ze starszej wersji (można z V13?), a za nówkę 2000zł...
Odkąd ten niemiecki Pornoramix przejął markę SV, to jedyne co się zmieniło, to interfejs na gorsze i dorzucili tą akcelerację,
która u konkurencji (Adobe) była dostępna już kilka lat temu.
I żeby nie było tak łatwo, to promocję możesz dostać wyłącznie na wersję z numerkiem 14.
Nie mam wątpliwości, co do tego, że Vegas Pro 15 przy Premiere Pro CC po prostu ssie.
kaftann napisał(a):Widziałem opcję renderu z użyciem NVENC, który działa ponoć cuda.
Renderu czy eskportu? Jeśli renderu, to z pewnością będzie to hit na skalę światową, jeśli eksportu to akurat wybór jest tylko jeden - Adobe.
Tianse napisał(a):
kaftann napisał(a):Widziałem opcję renderu z użyciem NVENC, który działa ponoć cuda.
Renderu czy eskportu? Jeśli renderu, to z pewnością będzie to hit na skalę światową, jeśli eksportu to akurat wybór jest tylko jeden - Adobe.

Renderu :-)
Tianse napisał(a):Renderu czy eskportu?
W Vegasie masz "Renderowanie", a w Premiere "Eksportowanie". Można powiedzieć, że jeden ch*j, bo w obu przypadkach chodzi o to samo. NVENC dorzucili jako alternatywę dla CUDA i OpenCL.
I tak renderuje w ch*j dłużej, niż Adobe.
Piotru napisał(a):W Vegasie masz "Renderowanie", a w Premiere "Eksportowanie". Można powiedzieć, że jeden ch*j, bo w obu przypadkach chodzi o to samo.

Właśnie nie. Vegas eksportowanie nazywa renderowaniem, a mi rozchodzi się o procesy. Renderowanie a eksportowanie różni się diametralnie. Renderujesz gdy coś tworzysz, poligon po poligonie, trójkąt po trójkącie. Przykładowo Cinebench R15 (darmowy) polega na wyrenderowaniu obrazka (jednej klatki) w małej rozdzielczości. Renderuje się animacje, filmy animowane, bajki itd. Eksportowanie to tak jakby wyrzucenie z programu to co do niego się wsadziło, przykładowo plik video, tyle że z programu wyrzucasz to w innym rozszerzeniu, lub przykładowo narysowałeś coś w gimpie i stworzyłeś sobie obrazek, a chcesz go teraz przypisać do jakiegoś rozszerzenia (.np png) i eksportujesz ten obrazek z gimpa. Wszystko co ludzie nagrywają na YT potem jest eksportowane, nic nie jest renderowane. Gdyby ktoś zechciał renderować film w 4K, to przeciętny komputer na dobę wyrenderowałby maksymalnie 1 sekundę filmu. Eksportuje się znacznie szybciej. Kwestia teraz co ten Vegas w rzeczy samej wprowadza? Jeśli coś co wspomoże renderowanie, to będzie to hit dla wszystkich którzy tworzą animacje (głównie 3D), a nic nie da dla Janusza który wstawia majnkrafta na YT. Jeśli wspomaga eksportowanie, to spóźnili się o ładnych kilka lat. W każdym bądź razie ja się zżyłem już tak bardzo z Adobe, że interfejs Vegasa wydaje mi się kosmiczny gdy na niego patrzę.
Hahaha, wiedziałem, że zaraz będziesz to wyjaśniał. Wiem, że prawidłowo są to dwie różne rzeczy, nie musisz mi tego tłumaczyć. xD
Natomiast od samego początku w Vegasie eksportowanie nazywało się renderowaniem, więc napisałem, że jeden ch*j. :)
I po raz trzeci powtórzę - tak, akceleracja dotyczy wyłącznie eksportu, czyli w ich pokręconym słowniku renderowania. :D
Po prostu wreszcie wprowadzili coś, co od dawna oferowała konkurencja, a życzą sobie za to niemałe pieniądze. xDD
Piotru napisał(a):I po raz trzeci powtórzę - tak, akceleracja dotyczy wyłącznie eksportu, czyli w ich pokręconym słowniku renderowania. :D
Po prostu wreszcie wprowadzili coś, co od dawna oferowała konkurencja, a życzą sobie za to niemałe pieniądze. xDD

Czyli nie ma sensu sobie tym głowy zawracać :)
Wskazówka ode mnie po TRIALu, o której z resztą buczy cały internet - Vegas 15 desynchronizuje audio nagrań z VBR i VFPS, a więc jeśli chcecie montować w nim nagrania gier z Shadowplay - nie liczcie, że się uda. Chyba, że przerzucie każdy plik przez kilka godzin enkodowania przez jakiś Handbreak, czy inne badziewie.
Tianse jak zwykle tylko czeka, aż ktoś eksportowanie nazwie renderowaniem :D
Stron: 1 2