Cytat:Jeśli nagrywamy głos w oddzielnym programie niż grę, będzie nam potrzebny znany z kinematografii klaps synchronizacyjny - sposób pokazania, że to jest ten sam czas jednocześnie w audio i video. W zasadzie wyróżnia się 2 rodzaje takich klapsów:ŹRÓDŁO
Klaps na początek/koniec nagrywania gry
Polega na powiedzeniu czegoś bardzo krótkiego i głośnego podczas wciskania przycisku startu/stopu nagrywania gry. Dzięki temu na początku/końcu nagrania pojawi się górka głośności i będzie można ładne synchronizować w edytorze.
Zaleca się stosować taki klaps na początku i na końcu. Ważniejszy jest ten na końcu, ponieważ czasem program nagrywający grę potrafi na samym początku nagrywania zmulić i zacząć naprawdę nagrywać 1-2s po naciśnięciu. Zazwyczaj to się nie dzieje przy kończeniu. Jeśli nasz program potrafi przymulać na początku i na końcu (lub się desynchronizuje), należy używać metody podanej poniżej.
Wystarczyło chwilkę poszukać