Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

You Tube o Content ID

You Tube o Content ID
Krótka wypowiedź YT o systemie CONTENT ID. YT wysyła to na maile. Podsyłam dla ciekawskich.


Witamy,

Twoja kreatywność i talent są sercem YouTube. Od dawna jesteśmy pod wrażeniem tego, jak tworzysz i się rozwijasz. Ponieważ również YouTube się rozwija, musimy zaktualizować zasady i rozwiązania, tak aby wszyscy – twórcy tacy jak Ty oraz sieci, z którymi współpracujecie – mogli osiągać kolejne sukcesy w YouTube.

Jedną ze zmian, jakie wprowadziliśmy w grudniu, było uruchomienie systemu Content ID na kanałach, które są powiązane z sieciami wielokanałowymi. Content ID to system, który zapewnia kompromis między oczekiwaniami osób, które przesyłają filmy do YouTube, a właścicielami praw do treści, które mogą się znajdować w tych filmach. Właściciele praw w ogromnej większości pozwalają, by filmy zawierające ich treści pozostały w YouTube – między innymi dlatego, że umożliwia im to czerpanie przychodów z reklam. Dzięki temu twórcy z całego świata mogą remiksować, wybierać i wykorzystywać materiały w sposób, który inaczej wymagałby osobnych licencji lub skutkował usunięciem filmów z powodu naruszenia praw autorskich i pozwami sądowymi.

Jednak mimo tych wszystkich zalet wprowadzenie mechanizmu nie przebiegło tak, jak tego oczekiwaliśmy, i wywołało poczucie krzywdy i zaniepokojenia u niektórych członków naszej społeczności. Otrzymaliśmy od użytkowników wiele opinii, dlatego postanowiliśmy spowolnić wprowadzanie systemu. by rozwiać ich wątpliwości i rozwiązać zgłoszone przez nich problemy. System Content ID jest nadal wdrażany dla nowych filmów przesyłanych na kanały w sieciach wielokanałowych i stopniowo obejmie wszystkie filmy, jednak postanowiliśmy wprowadzić następujące zmiany:

Po pierwsze ściśle współpracujemy z właścicielami praw, aby mieć pewność, że wysuwają roszczenia przez system Content ID tylko do materiałów, do których rzeczywiście chcą zgłosić roszczenia. Wielu właścicieli treści pozytywnie podchodzi do działań twórców w YouTube. Razem ustalamy, kto jest właścicielem poszczególnych elementów treści, na przykład w ścieżkach dźwiękowych gier, i usuwamy nieaktualne pliki referencyjne z systemu Content ID. Poza tym wymagamy, by niektórzy właściciele praw przed dodaniem nowych roszczeń dokładnie sprawdzili swoje pliki referencyjne. Takie podejście pozwala wyeliminować bezpodstawne roszczenia. Pamiętaj jednak, że zasady wykorzystywania treści są bardzo zróżnicowane – na przykład producenci gier nie zawsze mają kontrolę nad prawami do całej muzyki w swoich grach.

Po drugie dokładnie poinformowaliśmy administratorów sieci wielokanałowych, w jaki sposób mogą szybko zgłaszać nam do dalszej analizy roszczenia, które budzą wątpliwości. Jeśli zauważysz rozbieżność między deklaracjami właścicieli praw a zgłaszanymi przez nich roszczeniami, powiadom administratora swojej sieci.

Po trzecie poprawiliśmy w YouTube narzędzia do usuwania muzyki i podmiany dźwięku. Mogą się przydać, jeśli muzyka, której dotyczy roszczenie, nie ma kluczowego znaczenia w Twoim filmie. Zachęcamy również do korzystania z Biblioteki audio w YouTube – ogromnego zbioru utworów, których możesz używać bezpłatnie we wszystkich tworzonych przez siebie materiałach (nie tylko w filmach przeznaczonych do YouTube) i które zawsze pozostaną bezpłatne.

Po czwarte przygotowaliśmy narzędzie do rozwiązywania problemów, które powinno pomóc Ci lepiej zrozumieć roszczenia i łatwiej je rozwiązywać. Jeśli zakwestionujesz roszczenie, na czas rozstrzygania sporu dla wszystkich stron zostanie wyłączona funkcja zarabiania. Z chwilą, gdy na filmie znów będzie można zarabiać, włączymy tę funkcję automatycznie i powiadomimy Cię o tym przez e-maila.

Na koniec chcemy podkreślić, że zawsze jesteśmy szczególnie wyczuleni na nadużycia. W przypadku systemu Content ID zdarzają się one niezwykle rzadko, ale kiedy już do nich dojdzie, sprawę traktujemy bardzo poważnie i wnikliwie badamy każde roszczenie.

Chcemy Ci podziękować za to, że dbasz, aby YouTube był wspaniałym miejscem. My ze swojej strony pracujemy nad tymi wewnętrznymi zmianami, jak również podejmujemy na poziomie branży inicjatywy zachęcające do innowacji i promujące kreatywność.

Pozdrawiamy,
Zespół YouTube
polubienia 3 +1

www
RE: You Tube o Content ID
Prawda jest taka, że trzeba mieć po swojej stronie mocnego prawnika, wtedy można się procesować o filmiki.
polubienia 0 +1
RE: You Tube o Content ID
Wut ?
polubienia 0 +1

www
RE: You Tube o Content ID
Nie dostałem, dzięki za wrzucenie. Dobrze że google się nieco ogarnęło - najwyraźniej panika wśród YTberów pod koniec roku pozytywnie na nich wpłynęła.
polubienia 0 +1
RE: You Tube o Content ID
A niechaj polecą masowe bany na konta traktujące o zagrajmy... :)))
polubienia 0 +1

RE: You Tube o Content ID
To w tedy nie będzie nagle połowy polskiego YT xD

A na poważnie, mail nie informuje o niczym istotnym/ważnym - od słodkopierdzący tekst o niczym (prócz info o tym że na czas roszczenia wyłączają zarabianie po obu stronach). Już więcej można się dowiedzieć z materiału YT o Content ID (jak działa, kto może się ubiegać itd.) - polecam poszukać i obejrzeć.
polubienia 0 +1