Artefakty w przejściach Sony Vegas Pro 12

Exclamation  Artefakty w przejściach Sony Vegas Pro 12
Hej. Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem. Otóż przy crossfade między dwoma eventami na ekranie pojawiają się nieciekawe artefakty. Filmy nagrywane były programem Mirillis Action! w formacie avi. Przy Vegasie Pro 12 siedzę od grudnia 2013 i od wtedy te problemy następują. Kiedy mogłem po prostu nie używałem crossfade lub ostatecznie zostawiałem tak, jak było, z brzydkimi artefaktami.

http://oi58.tinypic.com/2jfy7om.jpg
http://oi62.tinypic.com/20r0ens.jpg
http://oi58.tinypic.com/15r1oja.jpg

Jak widać na screenie, podczas samego przejścia obraz dziwnie się zachowuje, przesuwa i przekolorowuje niektóre z elementów obrazu. Takie coś występuje niemalże zawsze, niezależnie od długości przejścia. Przy 0:05, czyli takim, jakiego potrzebuję, jest to ok. 2-4 klatek z tym "czymś".

Spędziłem dobrych kilka godzin przeszukując najróżniejsze strony internetowe, fora i YouTube w poszukiwaniu rozwiązania problemu, zmieniałem chyba wszystko co się dało - nic nie poskutkowało. Problem występuje przy renderowaniu w każdym przypadku - czy to Lagarith, AVC/AAC czy WMV. Nie ma też znaczenia, czy renderuję w 320x240 czy 1920x1080. Zrezygnowany ściągnąłem wersję trial innego programu do obróbki i renderowania video i okazuje się, że problem jest ten sam. Zauważyłem też, że występuje gdy film ma więcej niż 3-4 eventy. Update'owałem sterowniki do karty graficznej, wyłączałem wspomaganie GPU i inne cuda na kiju, które ludzie w internecie polecali. Nic nie zadziałało. Oprócz crossfade, jednego fade-ina i jednego fade-outa żadnych innych efektów nie zastosowałem.

Skoro problem występuje w przypadku kilku programów, to pewnie ustawienia z SVP się nie przydadzą, ale wrzucę na wszelki wypadek.

Project properties:
Resolution 1920x1080
Field order None (progressive scan)
Framerate 29,970
Pixel format 8 bit
Full-res renderin quality Good
Motion blur Gaussian
Deinterlace method Blend fields

Render template settings:
1920x1080
Profile Main
Framerate 29,970
Field order None (progressive scan)
Number of reference frames 2
Variable bit rate 10m/5m

Zacząłem też wątpić, czy po prostu moja maszyna daje radę takiemu wyzwaniu, a może to wina software'u?
Specyfikacja komputera:
Procesor AMD Athlon II X4 645 3.1 GHz
Ram 4GB
Karta graficzna Radeon HD 6770
System operacyjny Windows 7

Może jednak jest to taka drobnostka, że nigdzie o tym nie piszą, a ja szukam rozwiązania zbyt głęboko?
polubienia 0 +1
www
RE: Artefakty w przejściach Sony Vegas Pro 12
Obstawiam brak jakiegoś kodeka. Spróbuj najpierw zainstalować "K-Lite codec pack", jeżeli to nie pomoże to spróbuj użyć "Xvid mini convert", przekonwertuj klip video tym programem, wrzuć do Vegasa i powinno działać;)
polubienia 0 +1

www
RE: Artefakty w przejściach Sony Vegas Pro 12
Hmm, maszyna powinna spokojnie dawać radę. Nie wiem czy to podziała, nie mam niestety czasu na przeprowadzenie testów, ale spróbuj wprowadzić parę zmian w swoje ustawienia.

W Project Properties:
- Full-resolution rendering quality na Best
- Deinterlace method na None

Nie wiem jaką masz prędkość uploadu, ale jeśli jest względnie przyzwoita może spróbuj też ustawiać w Render template settings opcję Profile na High? W każdym razie dobrze by było gdybyś zrobił parę renderów i przetestował z tymi zmianami. (opcjonalne)

Variable bit rate sprawdź też na 10m/8m lub 12m/8m.

BTW, ciekawostka - zdałam sobie właśnie sprawę z tego, że jedyne kodeki jakie mam na kompie zainstalowane to ffdshow 32- i 64-bitowe. Nic więcej nie mam.
polubienia 0 +1

RE: Artefakty w przejściach Sony Vegas Pro 12
Kodeki przeinstalowywałem i zmieniałem, wszystko działało tak samo. Okazało się, że przez odkładanie update'a Action!'a po prostu kodek FICV (czyli autorski kodek Mirillis) się zoutdate'ował i po update to najnowszej wersji wszystko działa dobrze. :)
polubienia 0 +1
www