Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Język do tworzenia gier - który najłatwiejszy?

RE: Język do tworzenia gier - który najłatwiejszy?
Tak, są bardzo przydatne, ale lepiej korzystać z poradników (niepolskich!) na YT i nie kopiować, a pisać skrypty by głowa to wchłonęła ;) Ale twój wybór, ja korzystam z Unity i jestem zadowolony.
polubienia 0 +1

www
RE: Język do tworzenia gier - który najłatwiejszy?
Ja na początek polecam Ci książkę Willa Goldstonea, pt. "Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x", ja z tej książki nauczyłem się podstaw obsługi programu, skryptów itp... ale to i tak cały czas za mało, nawet na prostą gierkę, składającą się z kilku poziomów.
polubienia 1 +1

www
RE: Język do tworzenia gier - który najłatwiejszy?
W zasadzie to jeśli chcesz coś nowego to polecam Starling :

http://gamua.com/starling/

Do tworzenia gier na androida :D ( + java )
polubienia 1 +1
RE: Język do tworzenia gier - który najłatwiejszy?
Dzięki za odpowiedzi :) Jeśli ktoś jeszcze zna jakieś gotowe silniki lub języki dla początkujących - piszcie tu :) Ja też trochę pogrzebałem i znalazłem język LUA, którym można stworzyć własną aplikację lub grę na np. Androida.
Za każdą sensowną odpowiedź oczywiście odwdzięczam się punkcikami :)
polubienia 0 +1

RE: Język do tworzenia gier - który najłatwiejszy?
Jeśli chcesz nauczyć się programowania, to pierwszym językiem powinien być Python. Na wielu uczelniach jest, powinien być wszędzie. To język, w którym jest najmniej magicznej, nieintuicyjnej wiedzy jaką musisz posiąść by programować. Ekstremalnie czytelny i przystępny. Profesjonalnie w nim programuję od ponad 2 lat i gdy zmuszają mnie na uczelni do innych, np. C, to szlag trafia jak dużo trzeba pisać (i potem żmudnie testować), aby wyrazić proste rzeczy - proste w Pythonie.

Szkopuł w tym, że raczej nieużywany w grach 3D. Jeśli chcesz iść w gamedev, to i tak polecam aby się nauczyć programować. To najlepszy sposób, by poznać o co w tym wszystkim chodzi, bez zbędnego uczenia się męczących szczegółów konkretnych języków.

Sam zacząłem naukę programowania od C++. To był błąd.
polubienia 1 +1

www