Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
1. odpal nagrywanie głosu w programie, w którym widzisz nagrywaną głośność 2. mów samogłoskę (np. "a") do mikrofonu tak, by utrzymać ten sam poziom głośności przez cały czas Hardkorowe, a to jest wymagane do pracy tenora ;] |
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
Dwa najważniejsze aspekty jeżeli chodzi o emisje głosu: 1. Rezonans a otwieranie szerzej ust: - "donośność" głosu jest zależna od rezonansu, a poziom rezonowania dźwięku w aparacie mowy jest zależny od kilku rzeczy - tego ile miejsca jest na rezonans, szerokości otwarcia ust i ustawienia traktu głosowego. Miejsca na rezonans nie zwiększymy, ale szerokość ust można zmniejszyć, przez co głos będzie inaczej rezonował i będzie brzmiał lepiej i selektywniej, ale do czego zmierzam... To czy mówimy wyraźnie nie zależy od otwierania ust, tylko od pracy mięśni twarzy, Szerokie otwieranie ust to błąd, przez to będziemy brzmieli jak "bufony" chcące mówić elegancko. Co do ustawienia traktu głosowego: to najważniejsza rzecz z powyższych, ale można by o tym książke napisać, mogę jedynie odesłać do hasła "twang", lub książki Complete Vocal Technique. 2. Nabieranie powietrza "w przeponę": - takiej głupoty dawno nie słyszałem. Przepona to mięsień który uogólniając jest ulokowany mniej więcej w okolicy żeber, oddziela jame brzuszną od jamy klatki piersiowej i ma dużo do gadania przy uwalnianiu powietrza z płuc. Kontrolując przeponę można powiedzieć, że mamy "podparcie". Głos wydostaje się lżej, możemy dłużej mówić bez martwienia się o brak powietrza i eliminujemy wszystkie nieporządane dźwięki, co może się przydać przy "mutujących" kolegach. Teza, że nabieramy powietrza w przepone jest więc bez sensu, to tak samo jak byśmy nabierali powietrza w biceps czy jakikolwiek inny mięsień. Na ten temat można rozpisać się dużo bardziej, ja ująłem dwa najbardziej podstawowe aspekty emisji głosu. Więc zanim zaczniecie pisać takie tematy, posilcie się o jakąś wiedzę teoretyczną. @edit: Dopiero zauważyłem komentarz wyżej... Praca tenora? Tenor to jeden z typów głosów męskich. Od najwyższego do najniższego: Wysoki Tenor Tenor Niski Tenor Baritenor Wysoki Baryton Baryton Niski Baryton Bas-baryton Wysoki Bas Bas Niski Bas A ja Ciebie Kernelu, na oko oceniłbym na +- barytona, ale do tego trzeba by było sprawdzić Twoje mosty. |
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
Pomógł mi w tym link, zamieszczony gdzieś w temacie, o tym jak pogłębić głos. (A tak naprawdę, jak nadać mu barwy.) redock napisał(a):Nabieranie powietrza "w przeponę":To oczywisty skrót myślowy. Oczywiście, że przepona to mięsień i oczywiście, że nie można nabrać do niego powietrza. To sformułowanie po prostu ułatwia laikom zastosowanie lepszej metody oddychania bez poznania teoretycznych podstaw. redock napisał(a):Więc zanim zaczniecie pisać takie tematy, posilcie się o jakąś wiedzę teoretyczną.Zauważ, proszę, że podane przez Ciebie fragmenty wiedzy teoretycznej w niczym nie przydadzą się osobom takim jak ja, które nie korzystają zawodowo z głosu i nie mają formalnego wykształcenia w tym kierunku. Często zamiast teoretycznych podstaw lepiej poznać praktyczne zastosowanie i otrzymać narzędzie, które od razu pozwoli uzyskać rezultaty. |
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
redock napisał(a):Jeżeli przepona drży Masz na myśli drżące podbrzusze? |
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
|
||||
RE: Podstawowe ćwiczenia fonacyjne (głos)
|
||||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|