Motion blur do zwiększenia płynności a rendering

Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Siema, długo szukałem efektu, który by sztucznie zwiększał płynność filmu (bardziej niż Smart resample). Pracuję w Sony Vegas, ściągnąłem sobie plugin Reel Smart Motion Blur (RSMB). Gdy nakładam go na film nie grzebiąc w ustawieniach, film w 30fps serio wygląda jak by miał 60fps, jest super. A właściwie byłoby, gdyby rendering takiego filmu nie wydłużał się hmm... dwudziestokrotnie? Film mający zaledwie 2 minuty renderuję się ok. 34 minuty z takim delikatnym motion blurem. Czy to jest normalne? Jak usunę ten efekt z filmu rendering trwa wtedy ok. jedną minutę. Taki fajny efekt, do wszelkiego rodzaju filmów, nie tylko z gier, a tak mocno wydłuża rendering, co by było gdybym chciał wyrenderować np. pół godzinny odcinek? Renderind trwałby tydzień? o.O

Mój sprzęt:
Procesor: Intel Core i7 3.8 GHz @ turbo 4.5 GHz
Karta Graficzna: Nvidia GeForce GTX 690 (4GB)
Dysk: 1TB
RAM: 16GB

A w pluginie RSMB jak pisałem wcześniej wszystkie ustawienia zostawiam na domyślnych, po prostu nakładam wtyczkę na klip i już. Renderowałem w 1080p, 30fps w *.wmv (w *.mp4 jest delikatnie krócej, ale wtedy na wyrenderowanym klipie jest dziwnie kontrast mocno zwiększony).

Edit: film trwający półtorej minuty renderował się półtorej godziny z tym efektem.
polubienia 0 +1
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Jest super? Podejdź trochę krytyczniej do swojego dzieła. Motion blur to paskudna sprawa, nic nie jest wyraźne...
polubienia 0 +1

www
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
@up Motion blur fajnie wygląda, kiedy się nagra w 60fps, a chce zrobić jakiś montage z efektem slowmo.

Jeśli chodzi o filmy, czy gameplaye - motion blur odpada.
polubienia 0 +1

www
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Kern3l napisał(a):Jest super? Podejdź trochę krytyczniej do swojego dzieła. Motion blur to paskudna sprawa, nic nie jest wyraźne...
ZlyMaciek napisał(a):@up Motion blur fajnie wygląda, kiedy się nagra w 60fps, a chce zrobić jakiś montage z efektem slowmo.

Jeśli chodzi o filmy, czy gameplaye - motion blur odpada.

Sorry, ale muszę się nie zgodzić. Tak jak napisałem - motion blur jest DELIKATNY, tak, żeby zwiększał tylko płynność. U mnie na nagraniach to wygląda mniej więcej jak u tego kolesia: https://www.youtube.com/watch?v=Ugp6l_7rj7k

Płynnie, prawda? Czy można jakoś inaczej zrobić taki efekt (np. inną wtyczką), żeby rendering się nie wydłużał zbyt mocno?
polubienia 0 +1
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
PerDianNDZ napisał(a):Sorry, ale muszę się nie zgodzić. Tak jak napisałem - motion blur jest DELIKATNY

Ustawiałem właśnie tę wtyczkę. Manipulowałem wskaźnikami w jak najlepszej wierze - naprawdę chciałem jej użyć. Wreszcie myszką ustawiając moc wygładzenia doszedłem do momentu, gdy obraz wyglądał idealnie. Okazało się, że ustawiłem wygładzenie na 0...

PerDianNDZ napisał(a):U mnie na nagraniach to wygląda mniej więcej jak u tego kolesia: https://www.youtube.com/watch?v=Ugp6l_7rj7k

O fe!

PerDianNDZ napisał(a):Płynnie, prawda?

Prawda, ale w innym sensie: wszystko pływa po ekranie, nic nie jest wyraźne. Patrzenie na to męczy.

Wyrobiłem sobie negatywne nastawienie na szczerej chęci obejrzenia jednego Zagrajmy z motion blurem. Gdy gracz się obracał nie widziałem nic. To była mocno kolorowa gra i po pewnym czasie po prostu męczyłem się oglądając to. Dlatego teraz jak zobaczę motion blur, od razu mi się źle robi. Zły Maciek ma rację - powinno to być stosowane w efektownych filmikach, które trwają krótko.

Spójrzmy z innej strony - czemu w kinie jest tylko 24fps? Przecież dawno mogliby mieć choćby 60fps lub wiele więcej. Powaga, mogliby. (Tak samo 3D, które było już w bodajże latach 30. w filmie Hitchcocka.) Okazuje się, że 24fps zachowuje balans między płynnością a niedosłownością. Film ma pokazać pewną historię, pewną koncepcję. Nie ma sprawić, że będziesz się czuć jakbyś tam był i co scenę teleportował się gdzie indziej, bo ujęcie się zmieniło i patrzysz z innego miejsca.

Gry to specyficzne medium. Dla grającego im więcej fpsów, tym lepiej, gdyż jest mniejszy imput lag i to się bardzo czuje. Osoba oglądająca już nie. Gra ma często sprawiać, że masz się właśnie czuć jakbyś tam był. Tutaj rzeczywiście, jak napisałem wyżej, potrzebna jest płynność - do około 75fps (więcej przeciętne ludzkie oko nie rozróżni - nie dotyczy to input laga, gdzie to nie oko rozróżnia). Niemniej do płynności potrzeba naprawdę większej liczby klatek, nie motion blura, który więcej psuje niż poprawia. No worries, gdzieś krążyły newsy, że YT planuje 60fps. Nareszcie.
polubienia 0 +1

www
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Kern3l - dzięki za rozbudowaną wypowiedź. Masz w sumie trochę racji, ale nie odpowiedziałeś na mój problem dotyczący tego, dlaczego rendering z tą wtyczką się tak piekielnie wydłuża. Każdy ma swoje zdanie na ten temat, szanuję Twoje, ale mi osobiście by się lepiej oglądało film w 60fps niż w 24fps. O wiele lepiej. A co do moich nagrań - właśnie one mają być krótkiej długości jak napisałeś, nie będę robił żadnych dłuższych filmów (i w zasadzie robię niepubliczne filmy). Ja potrzebuję tej wtyczki i koniec. Tak więc ponawiam pytanie: czy można na ten czas renderingu jakoś zaradzić? Nie wierzę, żeby delikatny motion blur wydłużał rendering dwudziestokrotnie, coś tu jest nie tak. Skoro załadowałeś już tą wtyczkę, to czemu przy okazji nie napisałeś czy u Ciebie też się tak długo renderuje gdy nałożysz tą wtyczkę z wartościami domyślnymi?
polubienia 0 +1
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Musisz mieć słaby procesor, bo od niego zależy wydajność nakładania efektów. U mnie chyba było wydłużenie o ok. raz. Chyba że masz złe ustawienia eksportu, możesz poradzić się Zagrajpedii.
polubienia 0 +1

www
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Kern3l napisał(a):Musisz mieć słaby procesor, bo od niego zależy wydajność nakładania efektów. U mnie chyba było wydłużenie o ok. raz. Chyba że masz złe ustawienia eksportu, możesz poradzić się Zagrajpedii.
Podałem przecież parametry mojego kompa. Czy mój procek jest słaby? xD No nie wydaje mi się.
polubienia 1 +1