Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
|
||||
Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Mój sprzęt: Procesor: Intel Core i7 3.8 GHz @ turbo 4.5 GHz Karta Graficzna: Nvidia GeForce GTX 690 (4GB) Dysk: 1TB RAM: 16GB A w pluginie RSMB jak pisałem wcześniej wszystkie ustawienia zostawiam na domyślnych, po prostu nakładam wtyczkę na klip i już. Renderowałem w 1080p, 30fps w *.wmv (w *.mp4 jest delikatnie krócej, ale wtedy na wyrenderowanym klipie jest dziwnie kontrast mocno zwiększony). Edit: film trwający półtorej minuty renderował się półtorej godziny z tym efektem. |
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
|
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Jeśli chodzi o filmy, czy gameplaye - motion blur odpada. |
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Kern3l napisał(a):Jest super? Podejdź trochę krytyczniej do swojego dzieła. Motion blur to paskudna sprawa, nic nie jest wyraźne... ZlyMaciek napisał(a):@up Motion blur fajnie wygląda, kiedy się nagra w 60fps, a chce zrobić jakiś montage z efektem slowmo. Sorry, ale muszę się nie zgodzić. Tak jak napisałem - motion blur jest DELIKATNY, tak, żeby zwiększał tylko płynność. U mnie na nagraniach to wygląda mniej więcej jak u tego kolesia: https://www.youtube.com/watch?v=Ugp6l_7rj7k Płynnie, prawda? Czy można jakoś inaczej zrobić taki efekt (np. inną wtyczką), żeby rendering się nie wydłużał zbyt mocno? |
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
PerDianNDZ napisał(a):Sorry, ale muszę się nie zgodzić. Tak jak napisałem - motion blur jest DELIKATNY Ustawiałem właśnie tę wtyczkę. Manipulowałem wskaźnikami w jak najlepszej wierze - naprawdę chciałem jej użyć. Wreszcie myszką ustawiając moc wygładzenia doszedłem do momentu, gdy obraz wyglądał idealnie. Okazało się, że ustawiłem wygładzenie na 0... PerDianNDZ napisał(a):U mnie na nagraniach to wygląda mniej więcej jak u tego kolesia: https://www.youtube.com/watch?v=Ugp6l_7rj7k O fe! PerDianNDZ napisał(a):Płynnie, prawda? Prawda, ale w innym sensie: wszystko pływa po ekranie, nic nie jest wyraźne. Patrzenie na to męczy. Wyrobiłem sobie negatywne nastawienie na szczerej chęci obejrzenia jednego Zagrajmy z motion blurem. Gdy gracz się obracał nie widziałem nic. To była mocno kolorowa gra i po pewnym czasie po prostu męczyłem się oglądając to. Dlatego teraz jak zobaczę motion blur, od razu mi się źle robi. Zły Maciek ma rację - powinno to być stosowane w efektownych filmikach, które trwają krótko. Spójrzmy z innej strony - czemu w kinie jest tylko 24fps? Przecież dawno mogliby mieć choćby 60fps lub wiele więcej. Powaga, mogliby. (Tak samo 3D, które było już w bodajże latach 30. w filmie Hitchcocka.) Okazuje się, że 24fps zachowuje balans między płynnością a niedosłownością. Film ma pokazać pewną historię, pewną koncepcję. Nie ma sprawić, że będziesz się czuć jakbyś tam był i co scenę teleportował się gdzie indziej, bo ujęcie się zmieniło i patrzysz z innego miejsca. Gry to specyficzne medium. Dla grającego im więcej fpsów, tym lepiej, gdyż jest mniejszy imput lag i to się bardzo czuje. Osoba oglądająca już nie. Gra ma często sprawiać, że masz się właśnie czuć jakbyś tam był. Tutaj rzeczywiście, jak napisałem wyżej, potrzebna jest płynność - do około 75fps (więcej przeciętne ludzkie oko nie rozróżni - nie dotyczy to input laga, gdzie to nie oko rozróżnia). Niemniej do płynności potrzeba naprawdę większej liczby klatek, nie motion blura, który więcej psuje niż poprawia. No worries, gdzieś krążyły newsy, że YT planuje 60fps. Nareszcie. |
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
|
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
|
||||
|
||||
RE: Motion blur do zwiększenia płynności a rendering
Kern3l napisał(a):Musisz mieć słaby procesor, bo od niego zależy wydajność nakładania efektów. U mnie chyba było wydłużenie o ok. raz. Chyba że masz złe ustawienia eksportu, możesz poradzić się Zagrajpedii.Podałem przecież parametry mojego kompa. Czy mój procek jest słaby? xD No nie wydaje mi się. |
||||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|