"Lagowanie" gry podczas nagrywania

Lightbulb  "Lagowanie" gry podczas nagrywania
Witam.
Od niedawna zacząłem myśleć o nagraniu let's pleju na YouTube. Podchodzę do tego bez większych ambicji, ot kilka lub więcej filmów dla frajdy :)  Rzetelnie się przygotowałem: zakupiłem mikrofon, pobrałem i zainstalowałem wszelkie programy potrzebne do tego celu( m.in program do nagrywania montażu, program graficzny do grafik na kanał) i sądziłem, że jestem gotów. 

Postanowiłem, że zacznę od nagrania kilku odcinków gry S.K.I.L.L. - Special Force 2. Kiedy przed nagraniem wypróbowałem jak to wszystko będzie chodzić. Okazało się, że gra laguje podczas nagrywania!!! Wymagania zarówno minimalne, jak i zalecane mój sprzęt spełniał bez żadnych trudności. 

Oto wymagania gry i mój sprzęt:

Kategoria:                           minimum:                              zalecane:                                          mój komputer:     
CPU:                                   P4 3,0 GHz lub podobny         Core2 Duo E6600 lub podobny        AMD Athlon™ II X2 250 Processor
RAM:                                  1 GB.                                      2 GB.                                                2 GB.
Karta graficzna:                   Geforce 6600 lub podobna     Geforce 8600 GT lub podobna          ATI RAdeon HD 5500 Series
HDD:                                   4 GB.                                      4 GB.                                                Miejsca nie brakuję  ;)
System operacyjny:             Windows XP                           Windows XP, Vista, 7                        7
DirectX:                               DirectX 9.0c                            DirectX 9.0c                                      DirectX 9.0c

Próbowałem zmniejszać ustawienia gry na najniższe możliwe, a efekt był taki sam. Sądzę, że problem może leżeć w programie do nagrywania, którym się posługuję. Ów program to "oCam". Jeśli chodzi o jego ustawienia to wszystko standardowe( 30 klatek na sekundę itd.). Możliwe, że używanie go może zbyt bardzo obciążać system( tak przynajmniej myślę).

Wszystkich, którzy mieli podobny problem proszę o odpowiedź. Jeśli jest tak jak myślę to czy ktoś mógłby podrzucić w odpowiedzi jakiś BEZPŁATNY program do nagrywania, który nie obciążałby aż tak systemu. 

Za odpowiedź podziękuję tu z góry jak i po otrzymaniu odpowiedzi  :D 
Pozdrawiam, Nentix


Notatka od Piotru, 01-03-2016 18:03:

To jest dział poświęcony poradnikom, a nie problemom. Przenoszę.

polubienia 0 +1
RE: "Lagowanie" gry podczas nagrywania
Wymagania gry to nie wszystko. Dodaj jeszcze zasobożerność programu którym nagrywasz, a te potrafią trochę zjeść. Tu pewnie tkwi zagwozdka i nie przeskoczysz problemu sprzętowego bez posiadania odpowiedniego sprzętu :)

Co tu dużo nie mówić... Nie obraź się, ale na czymś takim jak Twój komp to program do nagrywania będzie lagować zanim włączysz grę :P

Musiałbyś kupić chociaż grafikę i RAM, żeby o czymkolwiek myśleć, a na przyszłość byłby na pewno jeszcze procek do wymiany.
polubienia 0 +1

www
RE: "Lagowanie" gry podczas nagrywania
Tianse napisał(a):Wymagania gry to nie wszystko. Dodaj jeszcze zasobożerność programu którym nagrywasz, a te potrafią trochę zjeść. Tu pewnie tkwi zagwozdka i nie przeskoczysz problemu sprzętowego bez posiadania odpowiedniego sprzętu :)

Co tu dużo nie mówić... Nie obraź się, ale na czymś takim jak Twój komp to program do nagrywania będzie lagować zanim włączysz grę :P

Musiałbyś kupić chociaż grafikę i RAM, żeby o czymkolwiek myśleć, a na przyszłość byłby na pewno jeszcze procek do wymiany.

Kiedy używałem trzy lata temu wersji demonstracyjnej programu Fraps( nim nałożyli ograniczenia na tą wersję i przestali rozwijać program) i nagrywałem grę Gothic, której wymagania nie różnią się tak bardzo, wszystko leciało płynnie na wysokich. Dlatego też podejrzewam, że to bardziej winna programu niż sprzętu.
Mimo to dzięki. Pozdrawiam, Nentix.
polubienia 0 +1
RE: "Lagowanie" gry podczas nagrywania
Przez lata wiele się zmienia. Wychodzą różne sterowniki, programy dostają modyfikacje itd. Mało tego, wersje trial, demonstracyjne, wszelkiego rodzaju próbne i darmowe są ubogie. Ważą mniej, mają mniej funkcji i co za tym idzie może zdarzać się tak, że mniej obciążają komputer. Nie ma tutaj co porównywać takich zdarzeń.

Dodatkowo dochodzą różne aspekty sprzętowe - kiedy robiłeś ostatnio czystą instalację systemu? Czy przez te 3 lata robiłeś, czy nazbierało się już śmieci i zajęło kilka % zasobów komputera? Kiedy przykładowo czyściłeś komputer z kurzu? O elektronikę trzeba dbać, żeby chodziła cały czas na najwyższym poziomie.

Kolejna rzecz, piszesz że masz 2 GB pamięci RAM. Taki Windows 7 do swojej pracy zjada około 1GB. Zostaje Ci 1GB RAM pamięci użytkowej, a może nawet i nie. Trochę mało, nieprawdaż? Dziś standardem jest 8GB. Wyobraź sobie, że aktualnie nie produkuje się już mniejszych modułów niż 4GB, bo po co? Technologia poszła do przodu, program też poszedł do przodu, także kilka lat temu mógł potrzebować 0.2GB RAM do pracy, a dziś ten sam program zje 0.6GB RAM. Nikogo to by nie zdziwiło, natomiast taki komputer jak Twój bardzo odczuje taką zmianę. Podałem fikcyjny przykład, żebyś zobaczył w ogóle jak wszystko poleciało do przodu.

Jeśli nie masz kasy, to zainwestuj w tego kompa nikłe pieniążki. Dokup RAM i poszukaj używki typu HD7770. Jak na Twój sprzęt, da Ci to ładnego kopa.
polubienia 0 +1

www
RE: "Lagowanie" gry podczas nagrywania
Zmieniłem program na "HyperCam 2". Wydaje mi się, że powinien "zżerać" mniej zasobów podczas nagrywania.

Próby, które wykonałem przedstawiają iż tak jest i rzeczywiście wszystko chodzi płynniej niż podczas nagrywania programem "oCam". 

Temat uważam za zamknięty i dziękuję za odpowiedzi Panu Tianse  ;)
polubienia 0 +1