Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Dużo fps,brak płynności w cs:go

RE: Dużo fps,brak płynności w cs:go
Monitor pokaże 500 klatek na liczniku ale wyświetla nadal "tylko" 60 na sekundę jeżeli mówimy o monitorze 60 Hz.
Druga sprawa, że granie właśnie z Vsync to jest porażka ponieważ zależnie od gry, vsync potrafi czasem niemiłosiernie podnosić input lag. Ci którzy grają w w strzelanki lepiej niż przeciętny gracz, odrazu wyczują, że vsync wprowadza dodatkowe opóźnienia lub zatraca precyzję myszy. Vsync częściej przeszkadza niż pomaga. Ja osobiście nie wyobrażam sobie grać z standardowym Vsync. Dlatego powstało Gsync / free sync aby wyeliminować to ograniczenie które wprowadza v-sync.
polubienia 1 +1

www
RE: Dużo fps,brak płynności w cs:go
polubienia 0 +1
RE: Dużo fps,brak płynności w cs:go
Przecież Ci to napisałem wcześniej:

Tianse napisał(a):Przy wyłączeniu V-Sync ilość klatek na sekundę nie odpowiada liczbie odświeżania monitora.

U mnie w CS GO nie ma takiego "rwania" obrazu jak na tym pierwszym filmiku, a mam monitor 60Hz :)
polubienia 0 +1

www
RE: Dużo fps,brak płynności w cs:go
Co ma wspólnego liczba klatek a odświeżanie monitora? To nie ma nic wspólnego. FPS możesz mieć i 500 ale monitor i tak wyświetli 60/s. jeżeli masz monitor 60Hz.

BTW. Z tego co pamiętam V-Sync ogarnia 60Hz więc jak masz 144Hz to po włączeniu nadal nie odpowiada liczbie odświeżania monitora. Jak nie masz kasy na monitor idź do sklepu i zobacz jak wygląda obraz na 144Hz a wrócisz z dużymi oczami i będziesz dziękował, że ci o tym powiedziałem.

EDIT: Pierwszy film jest w slowmo.
polubienia 0 +1
RE: Dużo fps,brak płynności w cs:go
Tianse napisał(a):U mnie w CS GO nie ma takiego "rwania" obrazu jak na tym pierwszym filmiku, a mam monitor 60Hz :)

To są filmy w slowmo bo inaczej nie zobaczysz różnicy na monitorze 60 Hz. Puszczenie takiego materiału w slowmo obrazuje jak na 60 Hz masz przeskoki, a na 144 Hz płynne przejścia. Teraz pozostaje wyobrazić sobie jak to biedzie wyglądało w rzeczywistym tempie. Tfu, nie wyglądało tylko działało bo super płynność obrazu się bardziej czuje niż widzi. Do dynamicznych gier mega fajna sprawa ale to umila granie, a nie zastępuje skill jak niektórzy mogą myśleć.


Co do płynnego 60 Hz bez szarpnięć - 60 Hz jest tak długo płynne jak długo mózg nie będzie miał okazji działać na 144 Hz. Wtedy 60 Hz robi się tak zacinające się, że człowiek dziwi się bo to co przed chwilą było ok, teraz nienadaje się do grania. Tak się dzieje jak się przejdzie 60 Hz -> 144 Hz i potem wróci na 60 Hz. Oczywiście po pewnym czasie mózg się znowu przestawia ale zjawisko jest bardzo ciekawe.
polubienia 1 +1

www
RE: Dużo fps,brak płynności w cs:go
TheSebonPL napisał(a):Co ma wspólnego liczba klatek a odświeżanie monitora? To nie ma nic wspólnego.

Ma bardzo dużo wspólnego. Liczba klatek jest wytwarzana przez podzespoły komputerowe. Zaś liczba wyświetlana jest uzależniona od częstotliwości monitora. Przykład dla zrozumienia. Dajmy na to, że wyłączasz wszystkie ograniczenia i komp robi Ci 288FPS, ale masz monitor 144FPS. Wtedy zostanie Ci wyświetlona co 2 klatka, bo tyle nadąży komputer. Włączając ograniczenia np. V-Sync, zostaje Ci obcinana liczba produkowanych przez komputer klatek do 144 i nie produkuje już on 288, tylko 144. Inaczej nie było by czegoś takiego jak wspominane input lagi przy V-Sync. Jak widzisz są to dwa zupełnie różne tryby pracy. Dlatego wcześniej napisałem, że przy wyłączeniu V-Sync liczba wytwarzanych klatek przez komputer nie jest równa liczba odświeżania monitora.

Prostszy przykład z piłeczkami. Twoje umiejętności pozwalają Ci złapać 144 piłeczki na sekundę. Ktoś obok stoi i rzuca do Ciebie te piłeczki. Jeśli wyłączę V-Sync to ta osoba rzuca tych piłeczek ile tylko może. Ty zaś możesz złapać tylko 144, więc co którejś nie łapiesz. Gdyby osoba rzucająca dawała radę rzucać 288 piłeczek, to łapałbyś co drugą, zaś resztę byś przepuszczał. Jeśli ja bym osobie rzucającej włączył V-Sync, to ona w tej chwili rzuca 144 piłeczki na sekundę, czyli dostosowuje się do Twoich możliwości. Dlatego liczba wytwarzanych klatek może być zupełnie inna niż wyświetlana. Nie zabronisz swojemu komputerowi wytworzyć 200, 500 czy 2000 FPS, tyle że Twój monitor i tak Ci tego nie poda bo nie jest w stanie.


MarTum napisał(a):Co do płynnego 60 Hz bez szarpnięć - 60 Hz jest tak długo płynne jak długo mózg nie będzie miał okazji działać na 144 Hz. Wtedy 60 Hz robi się tak zacinające się, że człowiek dziwi się bo to co przed chwilą było ok, teraz nienadaje się do grania. Tak się dzieje jak się przejdzie 60 Hz -> 144 Hz i potem wróci na 60 Hz. Oczywiście po pewnym czasie mózg się znowu przestawia ale zjawisko jest bardzo ciekawe.

Jest takie powiedzenie - do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja ;)
polubienia 0 +1

www