Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Shadowplay + Mirillis Action/OBS rozwiązanie problemu z dźwiękiem

13
Youtube-red  Shadowplay + Mirillis Action/OBS rozwiązanie problemu z dźwiękiem
Siemka,

Większość ludzi, którzy próbowali nagrywać swój gameplay używając Nvidia Shadowplay na pewno spotkała się z wieloma problemami takimi jak brak dźwięku w nagraniach w/w programem, desynchro audio i video, lub po prostu brak możliwości nagrywania swojego mikrofonu do osobnej ścieżki. Shadowplay w świecie programów do nagrywania jest niczym DayZ Standalone pośród innych survivalowych tytułów - czyli wielkim wrzodem na dupie. Chciałbym się z Wami podzielić tym, w jaki sposób nagrywam swoje materiały używając dwóch programów jednocześnie. Shadowplay + Mirillis Action. 

Pierwsze filmy nagrywałem korzystając tylko z Action, ale z racji tego, że mam dość stary procesor (i5 pierwszej generacji), to w momencie włączenia nagrywania miałem drop FPS o około -25, więc często dany tytuł stawał się niegrywalny. Do tego 1 godzina nagranego materiału ważyła prawie 100gb, więc przy dysku 1TB trzeba było pilnować się, żeby nie brakło na nim miejsca. 

W moim przypadku nagrywanie Shadowplay'em totalnie nie wpływa na jakość rozgrywki (czyt. po włączeniu nagrywania nie mam spadku nawet o 1 FPS). Jest to spowodowane tym, że nagrywany materiał nie zapisuje się na tym samym dysku, na którym mam zainstalowane gry. Mój ziom Boddynock jest zmuszony do zapisu na ten sam dysk, na którym ma gry, więc spadek FPS jest u niego odczuwalny, ale to wciąz kilka FPS - max 10. W porównaniu do Action na tej płaszczyźnie Shadowplay wypada genialnie.

No okej, ale co z dźwiękiem i desynchro?

Ja to robię w ten sposób, że sam obraz nagrywam Shadowplay'em, a sam dźwięk Mirillis Action. "Włączniki" nagrywania w obu programach zbindowałem pod tym samym skrótem, więc wszystkie pliki mają tą samą długość i nie ma żadnego problemu z zsynchronizowaniem ich w programie do montażu. Action podczas nagrywania samego audio pobiera aż 17mb z 8gb mojego ramu, więc tego również nie odczuwam. Sposób, który opisuję jest wygodny przy ogrywaniu dość trudnych do nagrywania tytułów, takich jak ArmA 3, DayZ, Rust, Miscreated itd, kiedy spędzamy z przyjaciółmi cały wieczór (czasem kilka godzin) i możemy pauzować nagrania w nudnych momentach dbając przy tym o miejsce na dysku.

Co zatem z nagraniem komentarza do osobnego pliku?

Mirillis Action posiada możliwość zapisu audio dwóch osobnych ścieżek, które później można wyeksportować i następnie podrasować nasz komentarz w ulubionych programie Audacity, Audition itd. Ja osobiście jestem leniwy i wszystkie dźwięki systemowe + mikrofon nagrywam na jednej ścieżce.

Jeżeli ktoś nie posiada Action i nie chce przeznaczyć 150 pln na wykupienie licencji to zawsze może użyć programu OBS. Wystarczy stworzyć pustą scenę bez przechwytywania okna gry i wyciszyć dźwięki systemowe - tym sposobem nagramy tylko nasz komentarz, a sam OBS nie obciąży komputera. Później ścieżkę audio można wyeksportować prosto do programu do edycji dźwięku.

Na koniec dodam, że pewny jestem, że Dxtory, Fraps i inne tego typu programy mają możliwość nagrywania samego audio, więc można je wykorzystać w taki sposób, w jaki ja wykorzystuję swojego Mirillisa.

Cóż, mam nadzieję, że ten pseudo poradnik pomoże tym osobom, które mają problemy z produktem od Nvidia. Ja w ten sposób nagrywam już od prawie roku i nie widzę innej alternatywy. No chyba, że wymianę procesora na i7 i powrót do nagrywania video używając Action ;-)

Pozdrawiam
1 +1
0
RE: Shadowplay + Mirillis Action/OBS rozwiązanie problemu z dźwiękiem
Ale OBS zapisuje pliki w formacie .flv albo .mp4 jak wrzucić taki plik do audacity przykładowo z którego ja korzystam?
0 +1
13
RE: Shadowplay + Mirillis Action/OBS rozwiązanie problemu z dźwiękiem
Z pliku .flv/.mp4 czy jakiegokolwiek innego video musisz wyeksportować sobie ścieżkę audio korzystając z programu VirtualDub do formatu .wave, a później odpalisz go w swoim Audacity.

VirtualDub
Poradnik YT

Pierwsze lepsze linki, które udało mi się znaleźć.
0 +1