Czy promowanie w AdWords działa? Krótki test.
|
||||
Czy promowanie w AdWords działa? Krótki test.
Czy promowanie w AdWords na YouTube działa? Działa napewno, ale czy skutecznie? Wykupiłem groszową kampanię w celu sprawdzenia jak to w ogóle uruchomić, skonfigurować, poprostu zobaczyć jak to obsługiwać przed zamiarem wykorzystania usługi za kilkaset PLN. Kampania za śmieszne, groszowe 20 PLN na zakopanym i nieoglądanym filmiku. Kampania trwała 11 dni - budżet dzienny google ustaliło na 1zł 43 gr czyli stawka w sumie żadna. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że po kilku dniach budżet okazał się za mały i skuteczność została ograniczona. Kampania nie miała za co pracować. Wyjaśnienie pojęć wg. AdWrods Wyświetlenia - Wyświetlenie jest naliczane za każdym razem, kiedy Twoja reklama pojawi się w sieciach reklamowych Google, np. w wyszukiwarce Google, YouTube lub aplikacjach i witrynach innych wydawców. Wyświetlenia wskazują, jak często użytkownicy widzą Twoją reklamę. Obejrzenia - Obejrzenie jest rejestrowane, gdy ktoś obejrzy 30 sekund Twojego filmu (lub cały jeżeli jest krótszy niż 30 sekund) lub wejdzie z nim w interakcję - zależnie od tego co nastąpi wcześniej. Interakcje obejmują kliknięcia z nakładek z wezwaniem do działania, kart i banerów towarzyszących. EFEKTY: RAPORT ADWORDS Tabela przedstawia ile razy użytkownikom YT wyświetliła się moja reklama i jak przełożyło się na to obejrzenie filmu. RAPORT ANALITYKA: Ten raport obejmuje dane z tygodnia przed działaniem kampanii i tydzień po jej zakończeniu. Przedstawia liczbę wyświetleń filmu przed, w czasie i po działaniu kampanii. Uwaga - pierwsza tabela zawiera działanie 11 dni kampanii, a analityka 9 dni. Chodzi o to, że w kampanii adwords zaliczane są reklamy In-STREAM i IN-DISPLAY, a analityka pokazuje tylko suche wyświetlenia. Nie chcę się rozpisywać bo troszkę bardziej skomplikowany temat, ale tylko daję znać aby ktoś nie dziwił się niepotrzebnie o co chodzi. Powtarzam po kilku dniach kampania została ograniczona w powodu zbyt małego budżetu. Podsumowując: Czy to działa? Działa Czy trzeba się znać? Tylko dla YT, nie trzeba. Promowanie filmu z poziomu YT ogranicza się do wpisania tytułu dla filmiku który ma się reklamować. Nie trzeba żadnej wiedzy. AdWords to potężne narzędzie, które daje ogrom możliwości jeżeli chcemy reklamować witrynę w całym internecie. Wtedy faktycznie opcji jest ogrom i trzeba się na tym znać. Promowanie z poziomu menedżera YT wyklucza potrzebę wiedzy i sprowadza się do kilku kliknięć i ustawienia podstawowych parametrów. Największy problem? Trzeba się z tego rozliczać i promowanie wolno wykupić tylko na firmę, działalność gospodarczą itp. Da się puścić promowanie na osobę fizyczną ale jest to nie legalne bo trzeba się z tych usług rozliczać, a google nie zezwala na używanie tych usług przez osobę fizyczną. Da się to puścić na fizyczną osobę ale jakie będą konsekwencje - nie wiem. Nalezy pamiętać, że AdWords samo za nas nic nie zrobi. Trzeba wypalić idealnym filmem w idealną sytuację na YT, a złapani widzowie muszą odczuć, że kanał na który trafili jest wart subskrybowania i powrotu po kolejne materiały. Jak chcesz promować to musi być to tego warte. Inaczej tracisz pieniądze. |
||||
|
||||
RE: Czy promowanie w AdWords działa? Krótki test.
MarTum napisał(a):Nalezy pamiętać, że AdWords samo za nic nie zrobi. Trzeba wypalić idealnym filmem w idealną sytuację na YT, a złapani widzowie muszą odczuć, że kanał na który trafili jest wart subskrybowania i powrotu po kolejne materiały. Jak chcesz promować to musi być to tego warte. Inaczej tracisz pieniądze. I AdWords trzeba traktować raczej jako boost, niż sposób na karierę. Albo wstrzelisz się i będziesz się trendować, albo i tak nici. Na pewno AdWords lepszy, niż kupowanie fake subów/wyświtleń. BTW. http://www.conowego.pl/aktualnosci/265-t...dzy-26923/ |
||||
|
||||
RE: Czy promowanie w AdWords działa? Krótki test.
|
||||
|
||||
RE: Czy promowanie w AdWords działa? Krótki test.
|
||||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|