Nagrywanie dźwięku

0
Nagrywanie dźwięku
Witam mam pytanie. Czy istnieje taki program ktory pozwala nagrywac oddzielnie komentarz z gry za pomoca przycisku ?

Wytlumacze to na " chlopski rozum "

Wlaczylem Frapsa, ktorym nagrywam tylko dzwieki z gry. Mam go np. ustawionego na F9 czyli klawisz startowy ( start i stop ). No i chce nagrac moj komentarz tez za pomoca klawisza F9. Cos w tym stylu. Aby nagrywanie bylo polaczone ze wlaczeniem sie nagrywanai komentarza.
Czy istanieje taka mozliwosc ?
0 +1
3
RE: Nagrywanie dźwięku
O ile się nie myle to Free sound Recorder ma taką funckie, ale dokładnie nie mogę odpowiedzieć, ponieważ sam z niego nie korzystam.

Używaj Audacity- sam się obawiałem, że audio i video bedzie rozjechane, ale jeśli się zrobi klasp synchronizacyjny to nie ma problemu.
0 +1
www
0
RE: Nagrywanie dźwięku
A jak zrobić ten klaps synchronizacyjny ? Można go zrobić w Camtasia Studio 7 ?

@Edit . znalazłem to na Letsplej Wiki


Klaps synchronizacyjny

Jeśli nagrywamy głos w oddzielnym programie niż grę, będzie nam potrzebny znany z kinematografii klaps synchronizacyjny - sposób pokazania, że to jest ten sam czas jednocześnie w audio i video. W zasadzie wyróżnia się 2 rodzaje takich klapsów:
Klaps na początek/koniec nagrywania gry
Polega na powiedzeniu czegoś bardzo krótkiego i głośnego podczas wciskania przycisku startu/stopu nagrywania gry. Dzięki temu na początku/końcu nagrania pojawi się górka głośności i będzie można ładne synchronizować w edytorze.
Zaleca się stosować taki klaps na początku i na końcu. Ważniejszy jest ten na końcu, ponieważ czasem program nagrywający grę potrafi na samym początku nagrywania zmulić i zacząć naprawdę nagrywać 1-2s po naciśnięciu. Zazwyczaj to się nie dzieje przy kończeniu. Jeśli nasz program potrafi przymulać na początku i na końcu (lub się desynchronizuje), należy używać metody podanej poniżej.


O to chodzi ?
0 +1
3
RE: Nagrywanie dźwięku
Uruchamiasz audacity- już nagrywa i jeśli masz włączoną grę to mówisz coś głośnego w trakcie wciskania przycisku do nagrywania obrazu( ja zazwyczaj odliczam i mówie "start"). Później znajdujesz ten moment w camtasii(np) i wycinasz z audio wszystko co było wcześniej.

Audacity> gra> Mówisz coś głośnego i naciskasz przycisk do nagrywania> wycinasz wszystko co było wcześniej.
0 +1
www
0
RE: Nagrywanie dźwięku
Ok, rozumiem. A co zrobić jeśli chciałbym zrobić cięcie i przy cięciu jak by Fraps przerwał nagrywanie i żeby Audacity też przerwało lub zastopowało nagrywanie. Jak to zrobić ?
0 +1
58
RE: Nagrywanie dźwięku
Idea podczas nagrywania Audacity, w każdym razie idea przedstawiona przez moich przedmówców (pozdrawiam), polega na tym że nagrywasz non stop, a potem odpowiednio synchronizujesz moment z filmem.
1 +1
3
RE: Nagrywanie dźwięku
Wtedy albo musisz mieć klaps synchronizacyjny w środku( To znaczy, że jak przerywasz nagrywanie to głośno mówisz np. "Stop" i wtedy to widać w programie), albo po prostu na czuja
1 +1
www
0
RE: Nagrywanie dźwięku
Ok, czyli to działa na takiej samej zasadzie ;D

Dzięki za pomoc. Już wiem co i jak. ;)
0 +1
121
RE: Nagrywanie dźwięku
Widzę, że problem rozwiązany. Zamykam.
0 +1