21-07-2014 18:34
Witam!
Jestem YouTube'rem, który nagrywa filmy (głównie z gry 'Minecraft', lecz nie tylko), lecz nie o tym dziś mowa.
Tak, więc na czym polega mój problem... Otóż, aby lepiej Wam go przedstawić, oto specyfikacje mojego komputera:
► Procesor: AMD FX-8320 8x3,50GHz
► Karta graficzna: Asus GeForce GTX 780Ti OC 3GB GDDR5 (384 Bit)
► RAM: 16GB DDR3 1600MHz Corsair Vengance
► Płyta Główna: Gigabyte GA-970A-DS3
► Dysk Twardy: OCZ SSD 2,5" 120GB SATAIII VERTEX 3 550MB ADAPTER
Sprzęt, tak naprawdę oprócz procesora, który mógłby być troszkę lepszy (ale i tak jest dość wysokich standardów), wydaje się być bardzo dobry. Mimo to posiadam problem z płynnością w 'Minecraft'.
Spodziewałem się przede wszystkim większej ilości klatek, lecz nawet nie to jest problemem. Mimo modyfikacji wprowadzającej tzw. 'shadery' (oraz wymagajęcego shaderpack'a), jak i wielu innych modyfikacji, bez nagrywania potrafię osiągnąć nawet 120fps, a gdy je włączę mam ok. 40fps. Oczywiście gdy używam innych shaderpack'ów (lżejszych) liczba fps wzrasta itd...
Jednakże mimo takiej liczby klatek na sekundę, wyczuwam dość mocne 'lagi', które uniemożliwiają przyjemną rozgrywkę. Gdy włączę nagrywanie, jest to wręcz niemożliwe...
Tu pojawia się moje pytanie - co przy tak dobrym sprzęcie powoduje niezbyt dużą ilość (jak na jego możliwości) klatek na sekudnę, a przede wszystkim brak płynności?
Liczę na szybką odpowiedź!
Pozdrawiam,
leStefan
P.S. W innych grach fps również nie szokują, lecz jest więcej, a co najważniejsze, zachowana jest dość dobra płynność.
//edit
P.S. 2 Ustawienia w grze, jeśli chodzi o render itd. nie są znacznie wygórowane. Gram na 'Render distance: Normal', a do gry przypisane jest 8GM RAM'u, z czego gra sama zużywa zazwyczaj ok. 21%. Próbowałem zwiększać i zmniejszać ilość RAM'u, lecz to nie przynosiło żadnych efektów, a nawet pogarszało sprawę...
Jestem YouTube'rem, który nagrywa filmy (głównie z gry 'Minecraft', lecz nie tylko), lecz nie o tym dziś mowa.
Tak, więc na czym polega mój problem... Otóż, aby lepiej Wam go przedstawić, oto specyfikacje mojego komputera:
► Procesor: AMD FX-8320 8x3,50GHz
► Karta graficzna: Asus GeForce GTX 780Ti OC 3GB GDDR5 (384 Bit)
► RAM: 16GB DDR3 1600MHz Corsair Vengance
► Płyta Główna: Gigabyte GA-970A-DS3
► Dysk Twardy: OCZ SSD 2,5" 120GB SATAIII VERTEX 3 550MB ADAPTER
Sprzęt, tak naprawdę oprócz procesora, który mógłby być troszkę lepszy (ale i tak jest dość wysokich standardów), wydaje się być bardzo dobry. Mimo to posiadam problem z płynnością w 'Minecraft'.
Spodziewałem się przede wszystkim większej ilości klatek, lecz nawet nie to jest problemem. Mimo modyfikacji wprowadzającej tzw. 'shadery' (oraz wymagajęcego shaderpack'a), jak i wielu innych modyfikacji, bez nagrywania potrafię osiągnąć nawet 120fps, a gdy je włączę mam ok. 40fps. Oczywiście gdy używam innych shaderpack'ów (lżejszych) liczba fps wzrasta itd...
Jednakże mimo takiej liczby klatek na sekundę, wyczuwam dość mocne 'lagi', które uniemożliwiają przyjemną rozgrywkę. Gdy włączę nagrywanie, jest to wręcz niemożliwe...
Tu pojawia się moje pytanie - co przy tak dobrym sprzęcie powoduje niezbyt dużą ilość (jak na jego możliwości) klatek na sekudnę, a przede wszystkim brak płynności?
Liczę na szybką odpowiedź!
Pozdrawiam,
leStefan
P.S. W innych grach fps również nie szokują, lecz jest więcej, a co najważniejsze, zachowana jest dość dobra płynność.
//edit
P.S. 2 Ustawienia w grze, jeśli chodzi o render itd. nie są znacznie wygórowane. Gram na 'Render distance: Normal', a do gry przypisane jest 8GM RAM'u, z czego gra sama zużywa zazwyczaj ok. 21%. Próbowałem zwiększać i zmniejszać ilość RAM'u, lecz to nie przynosiło żadnych efektów, a nawet pogarszało sprawę...