ZagrajmyW na LetsPlej.pl

Pełna wersja: Mikrofon do filmów i streamów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witajcie,
ponieważ zaczynam i jestem na etapie kompletowania sprzętu, pora na dźwięk.
Czy moglibyście pomóc dobrać mi odpowiedni mikrofon?

Oto kilka moich typów:
  • Rode VideoMic Go
  • Rode VideoMic
  • Rode VideoMicro
  • Rode VideoMic Pro
  • Rode NT1
  • Rode NT1-A
  • AT2020
  • Blue Yeti
Bardzo namieszałeś i nie podałeś żadnych konkretnych informacji. Wymieniłeś diametralnie różne typy mikrofonów, mieszając wszystko, począwszy od nakamerowych, przez mikrofony z sygnałem symetrycznym aż po takie z interfejsem USB. To tak jakbyś zapytał się o radę jaki kupić pojazd i w przykładzie dał ciągnik, tir, kombajn, autobus i osobówkę. Jakie rodzi się pierwsze pytanie gdyby ktoś coś takiego przeczytał? "A do czego Ci to coś, co chcesz sobie kupić?" Postaraj się na to pytanie dość obszernie odpowiedzieć, bo skoro nie znamy Twoich celów, to nie wiemy czy przyda Ci się autobus, ciężarówka czy sportowa osobówka. Jak uda nam się określić typ mikrofonu jaki potrzebujesz, to będziemy mogli zacząć przebierać w dokładnych modelach.
Dokładnie tak - namieszałem bo mam namieszane w głowie :)
Nagrywam aktualnie lustrzanką Nikon D3100 i GoPro4
Przedewszystkim nagrywać będę unboxingi, testy sprzętu oraz gameplaye/recenzje...
Z racji sprzętu do nagrywania wideo - myslalem nad Rode na aparat lub cokolwiek innego czy jakis dyktafon, telefon czy komputer, również z przejściówką można podłączyć to do gopro. 
Z drugiej zaś strony będę nagrywał tylko w domu z małych odległości.
Co do Rode kierunkowych przekonuje mnie jakość/cena.
Jeśli chodzi o pojemnościowe, niemożliwe będzie podpięcie do aparatu (choć nie jest to tragedią), do gorpo - niewiem...
Pytanie jakie mam w głowie to jak sobie taki mic poradzi w pokoju z większej odległości (np 1-1,5m)? Do tego czy będę w stanie ustawić to? Przydał by się kolejny stojak... (jak np http://allegro.pl/ld-systems-mikrofon-po...84567.html)
Co do Blue Yeti to ma poprostu renomę i topowi streamerzy go używają - ale oni zawsze są blisko mikrofonu, siedzą przy biurku...
Kolega zaś ma i bardzo poleca AT2020... 

Stąd ten cały mętlik i wątpliwości...

Obrazek: 5r5P8nB.jpg
Od razu powiem, będzie ciężko. Na wstępie musisz coś zrozumieć. Audio zależy nie tylko od mikrofonu, ale również od toru audio, przez który sygnał musi przejść. O co więc chodzi? Jeśli masz w komputerze zintegrowaną kartę dźwiękową, to dźwięk z mikrofonu innego niż USB będzie okropny. Zaszumiony, zabuczony i przesterowany. Jednak mikrofonu na USB do Nikona nie podepniesz, prawda? Prawda. Tutaj rozbija się cały problem i to trzeba ruszyć.

Na wstępie, abyś wiedział o czym mowa:
- USB -> mikrofon posiada tak jakby wbudowaną kartę dźwiękową, co pozwala ominąć przetwornik A/C zintegrowanej karty dźwiękowej,
- TRS -> czyli jack, zwykły (6.3mm) i mini jack (3.5mm), korzysta w pełni z toru audio w który go wpinamy - kamerze korzysta z toru audio kamery, w komputerze z karty dźwiękowej, mini jack ma zawsze sygnał niesymetryczny, zwykły jack zależy od sytuacji,
- XLR -> złącze które posiada sygnał symetryczny, czyli ma 3 nitki kabla, a nie 2, przeczytasz na tym na google, to trudne nie jest.

W przypadku gdy kupisz mikrofon na XLR i połączysz go na mini jack, to następuje desymetryzacja, czyli tracisz to co w zasadzie oferuje mikrofon XLR. Do pełnego wykorzystania tego mikrofonu potrzebny jest mikser audio lub adapter. Zarówno do kamery, jak i do komputera. UWAGA! Mikrofony na XLR często wymagają zasilania phantom (12V lub 48V), więc bez miksera się nie ujedzie, bo nawet ich się nie zasili. Są oczywiście mikrofony, które mają dwie opcje, czyli zasilania phantom lub ze zwykłej baterii.

Mikrofony na jack bym odrzucił od razu jeśli nie masz karty dźwiękowej. Nie ma to najmniejszego sensu.

Mikrofony na USB zapewniają wystarczającą jakość dla komputerów i nie musi to być od razu BY. Wystarczy przykładowo C01U.

Rozwiązania są dwa i teraz musisz podjąć decyzję. Idziesz w dwa mikrofony, czyli jeden do kamery na jack, drugi na USB do kompa, czy wybierasz jeden mikrofon który będzie uniwersalny na XLR, ale godzisz się z kupnem wzmacniacza do niego?

Żeby pomóc wybrać, dla przykładu podpowiem. Pierwsza opcja, to kupujesz sobie np. coś na USB, proponowałbym C01U Pro, chyba że masz kasę może być BY czy G-Track lub coś innego i to używasz do komputera. Do kamery kupujesz krawatówkę, przypinasz sobie do koszulki, kabelek wypuszczasz pod koszulką, dokupujesz 5m przedłużki i wpinasz do kamery. Masz dwa mikrofony i krawatówkę pod nosem, więc możesz się kręcić, obracać, a dźwięk zebrany zawsze dobrze. Ja używam mikrofonu krawatowego, więc w praktyce wiem jak to wygląda i to naprawdę niezłe rozwiązanie.

Druga rzecz, kupujesz mikrofon typu Boya PVM1000. Ma wszystko w zestawie, nawet z koszykiem montażowym i do niego bierzesz coś typu Saramonica, bo tanie (chyba że wolisz JuicedLink lub Beachtek :P). Wówczas masz przedwzmacniacz i uniwersalny mikrofon. Możesz go trzymać w ręce, możesz go mieć na kamerze, możesz go mieć przy kompie i jest to typowo pojemnościowy shotgun mikrofon (pojemnościowy nie oznacza charakterystyki dookólnej!). Popatrz na drugą część tego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=hbTfrxMgst8

Wybór należy do Ciebie :)
Hej, dzieki za błyskawiczną i profesjonalną odpowiedź. Masz stary wiedzę! WOW!

XLR dopada z uwagi na potrzebę zakupienia dodatkowego sprzętu...

W PC mam Xonar DX - ale puki co nagrywam w 2 pomieszczeniach i w 2gim używam Laptopa (Lenovo ThinkPad L540 - bardziej uniwersalny i z mocniejszym procem - i7 - jak narazie....).

Rozumiem że pojemnościowy to nie dookulny jeśli jest kierunkowy :D



Tak się zastanawiam i pewnie wyjdzie na to że kupie pojemnościowy na stół taki dookólny studyjny typu AT2020, Blue Yeti, Rode NT1-A itp...
kierunkowy na aparat, do ewentualnych wywiadów czy na zewnątrz... A nawet jeszcze trzeci na koszulkę...


O właśnie Boya PVM1000  to rewelacyjna propozycja! O której zapomniałem... :/
Wydaje się, że byłby uniwersalny do moich zastosowań idealny (?) dobrze myślę? A polecił byś jeszcze coś w ten deseń?

Tylko od czegoś trzeba zacząć :/
weczistv napisał(a):O właśnie Boya PVM1000  to rewelacyjna propozycja! O której zapomniałem... :/

weczistv napisał(a):XLR dopada z uwagi na potrzebę zakupienia dodatkowego sprzętu...

Czyli propozycja rewelacyjna, ale odpada :D Wszystkie mikrofony typu takiego jak Boya PVM1000 są na złącze XLR.
Myślałem że XLR to takie duże łącze jakie używa się przeważnie w sprzęcie studyjnym i jak sam pisałeś trzeba wzmacniacza, a ja widze że BOYA jest na jacka czyli TLR i dopiero w komplecie jest przejściówka na XLR... ale nie potrzebuje już żadnego sprzętu i można podpiąć bezpośrednio do aparatu czy czegokolwiek... Chyba że się teraz zagmatwałem to mnie popraw.

aktualnie robie małe zakupy u tego sprzedawcy i on ma u siebie też kilka mikrofonów boya:
http://allegro.pl/listing/user/listing.p...e-1-1-0229
Boya jest mikrofonem na XLR:

[Obrazek: P0004714_new_show1.jpg]

W zestawie ma kabel z przejściem na jack'a, ale tego się nie powinno stosować, bo...

Tianse napisał(a):- XLR -> złącze które posiada sygnał symetryczny, czyli ma 3 nitki kabla, a nie 2, przeczytasz na tym na google, to trudne nie jest.


Dlatego też:

Tianse napisał(a):W przypadku gdy kupisz mikrofon na XLR i połączysz go na mini jack, to następuje desymetryzacja, czyli tracisz to co w zasadzie oferuje mikrofon XLR.

Czyli z XLR robisz mikrofon na jack. Obejrzyj czym różni się kabel symetryczny od niesymetrycznego:

https://www.youtube.com/watch?v=H3aKLdXYgik

Tracisz całą fazę sygnału i masz 2 razy mniejszą amplitudę. Do tego sygnał na wyjściu jest niższy bo zasilasz z baterii a nie z phantoma, nawet o 6-12dB, przez co mikrofon jest cichszy. Dlatego jeśli mikrofon XLR, to z mikserem/przedwzmacniaczem który jest w stanie odebrać sygnał symetryczny.
Czyli czy dobrze rozumiem, mikrofon jest super, ale zastosowanie jacka wszytko pieprzy, ale daje mozliwosc podpinania do kamery czy karty dzwiekowej... Ale jak kupie jakiś wzmacniacz - jaki? koszty? - to mogę go w pełni wykożystać?

Czy w takim razie jest sens kupować mikrofon pojemnościowy i podpinać go na jacka? Czy to taka opcja którą co do jakości nie opłaca się stosować?
weczistv napisał(a):Czyli czy dobrze rozumiem, mikrofon jest super, ale zastosowanie jacka wszytko pieprzy, ale daje mozliwosc podpinania do kamery czy karty dzwiekowej...

Dokładnie tak. W dodatku kamera czy aparat dorzuca swoje 5 groszy do całości (bo te sprzęty mają słabe tory audio, które wprowadzają duże szumy) i już wychodzi wielka lipa. Robi się kumulacja i wszystko się na siebie nakłada.

Jeżeli chciałbyś dokupić mikser do mikrofonu, to najpierw trzeba określić budżet. Najlepiej pasowałoby Ci mieć coś takiego, abyś wpinał się z miksera i do komputera i do kamery. W zależności co potrzebujesz, na to sobie wychodzisz. Możesz wybrać coś stacjonarnego, postawić na biurku i z biurka kable dociągniesz do kamery i mikrofonu. Możesz też kupić coś mobilnego, żeby zakładać na statyw z kamerą, a od potrzeby stawiać na biurku. Sam za czymś takim się teraz rozglądam, bo właśnie chciałbym pobawić się bliżej z mikrofonami na XLR. Mi również przydałaby się taka mobilność, że mógłbym pracować ze sprzętem na kilku frontach, bo póki co posiadam tylko krawatówkę, która nie daje w pewnych nagraniach zbyt wielkich możliwości.
Stron: 1 2 3 4