Nagrywaj to czego nie nagrywają inni.
Uwierz mi - nie chcesz nagrywać tego co wszyscy, bo widz mając wybór obejrzenia podobnego contentu u swojego ulubionego youtubera/dużego youtubera wybierze jego, a nie Ciebie. Smutne? Może, ale nie o to chodzi.
Podam Ci przykład na podstawie gamingu.
25 dzień miesiąca - premiere mają 3 produkcje. Co wybierzesz? Źle.
Nie wybierzesz kolejnego Assasyna czy innej gry AAA. Wybierzesz, to czego nie ograją inni i wrzucisz film w dniu premiery. Wybierzesz coś małego, coś co nie przyniesie Ci setek pustych wyświetleń na 1 filmie (magia 1 odcinka), ale coś co Ci systematycznie sprowadzi kilku widzów zainteresowanych właśnie tym tytułem. Zrób to dobrze, a tych kilkoro z nich zostanie u Ciebie.
A najlepiej niech to będzie produkcja/tematyka, w której najlepiej się odnajdziesz,
która pasuje do Twojego kanału. Opisałem to na przykładzie gamingu, ale myślę że łapiesz analogie, bo łapiesz prawda? Nie? Nie do końca? Dobra, pokażę na swoim przykładzie:
Mam mały kanalik, prowadzę go hobbistycznie w wolnej chwili, ale wrzucam filmy regularnie. Do rozwoju mojego kanału przyczyniły się 2 serie - The Bard's Tale 4 i Operencia The Stolen Sun, które ograłem jako 1 w Polsce i jeden z pierwszych na świecie. Mniejsza produkcja, niszowy gatunek, ale co się stało? Od dnia premiery Operencji, mam stały przyrost widzów szukających właśnie tego tytułu. Skąd wiem? No gugl analitiks powiedział. Serio!
Tam są fajne rzeczy. Mało tego... ostatnio Brodaty nagrał recenzje Operencji. Od czasu tej publikacji ludzie jeszcze bardziej wyszukują tego tytułu i jak myślisz? Do kogo trafiają? Tak! Masz racje! Oczywiście, że do mnie. Widzę, że już łapiesz. Jak to się dzieje? Ano wtedy było już u mnie z 10 odcinków z tej gry u mnie. Proste. (W przypadku Barda było to samo, ale recenzje zrobił Rojo).
To są małe liczby, ale schemat zawsze będzie taki sam.
Rób coś oryginalnego, rób to dobrze. Jak będziesz większy, to będziesz mógł sobie pozwolić na odgrzewanie kotletów, ale uwierz mi. Nie chcesz tego robić.
Chcesz mieć swój styl.
A teraz mały proof, żeby nie było że bez case study:
EDIT: 1 kwietnia wrzuciłem 1 odcinek, więc widać róznice. Przekrój z ostatnich 28 dni.
Pozdrawiam i powodzenia!