ZagrajmyW na LetsPlej.pl

Pełna wersja: Synchronizacja dzwięku z grą + program do renderowania/konwertowania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siemka czy istnieje jakiś sposób, żeby dźwięk z audacity był idealnie zsynchronizowany z dźwiękiem z gry ? Chodzi mi o coś typu, że jak klikam F9 to startuje nagrywanie video i mikrofonu, a po ponownym naciśnięciu nagranie się kończy. Od razu napiszę, że funkcja skrótów klawiszowych w audacity nie działa, ponieważ w ogóle się nie odpala nagrywanie. Drugą sprawą o jakiej chciałem się dowiedzieć, to jakich programów używanie do renderowania/konwertowania. Chodzi mi konkretnie o pliki z Mirillis Action, czyli albo przekonwertowanie z kodeka FICV na coś co odtworzy większość konwerterów, albo program który od razu mi to wyrenderuje, ale żeby nie trwało to godzinami jak w przypadku SV
Action ma opcje nagrywania do dwóch ścieżek audio w AVI, wystarczy tą z głosem "wyciągnać" .

Co do renderingu, musisz czekać :)
Fuksik64 napisał(a):Siemka czy istnieje jakiś sposób, żeby dźwięk z audacity był idealnie zsynchronizowany z dźwiękiem z gry ?

Siemka, nie. Musisz inaczej nagrywać głos, np. programem który potrafi nagrać 2 ścieżki jednocześnie - grę i głos, a potem możesz oddzielić. Tak robi np. Dxtory. Możesz też użyć do nagrywania głosu Free Sound Recordera - jak odpalisz w trybie administratora to jego skróty działają w znacznej większości gier (sprawdź w swoich).

Fuksik64 napisał(a):Chodzi mi konkretnie o pliki z Mirillis Action, czyli albo przekonwertowanie z kodeka FICV na coś co odtworzy większość konwerterów, albo program który od razu mi to wyrenderuje, ale żeby nie trwało to godzinami jak w przypadku SV

Konwersję stanowczo odradzam - zajmuje czas i miejsce na dysku musisz mieć, a ponadto każda bezstratna zajmuje znacznie więcej niż samo nagranie. Pozostaje zmiana programu nagrywającego na np. Dxtory (obsługuje prawie dowolne kodeki jakie zainstalujesz) lub edytora na obsługującego ten kodek - możesz spróbować triale różnych.
Kern3l napisał(a):Konwersję stanowczo odradzam - zajmuje czas i miejsce na dysku musisz mieć, a ponadto każda bezstratna zajmuje znacznie więcej niż samo nagranie. Pozostaje zmiana programu nagrywającego na np. Dxtory (obsługuje prawie dowolne kodeki jakie zainstalujesz) lub edytora na obsługującego ten kodek - możesz spróbować triale różnych.
Problem w tym, że użyłem DxTory z kodekiem Lagarith czy jakoś tak :) i np w grze League of Legends klatki mi drastycznie spadały, gdzie Action utrzymywało stałe 40 klatek. Możesz mi powiedzieć, czy to wina tego, że program się gryzie z grą czy np mojej konfiguracji sprzętowej ?
Najprawdopodobniej sprzętu, proponuję spróbować inne kodeki i ustawienia. Jeśli chcesz konkretów dlaczego najprawdopodobniej to wina sprzętu - pytaj.
Chyba już wiem w czym leży problem. Chodzi o mój procesor Pentinium Dual Core 2x 2.93. Action używa CUDA przez co mniej spowalnia komputer, więc jedyną opcja jest nowy procesor, albo podkręcenie obecnego.
Wybrał bym opcje podkrècenia. Tylko ostrożnie. Nie zjaraj sobie kompa. No i chłodzenie by się wtedy lepsze przydało.
Fuksik64 napisał(a):Action używa CUDA

Czy przypadkiem on nie używa CUDA jedynie do przekonwertowywania tego, co już nagrałeś?
Rany boskie, wszędzie pełno cholernych piratów i żaden nie raczy sprawdzić czy program, którego beztrosko używa wraz ze zmianą wersji nie zmienił opcji, które udostępnia użytkownikowi. Obecne wersje Actiona! nie wymagają żadnych konwersji z FICV, bo nagrywają do AVI! Znaczna większość, jeśli nie wszystkie programy do renderowania z łatwością to otworzą. A na pewno otwiera to Vegas.

Wybaczcie wybuch, ale nóż się w kieszeni otwiera... Jeśli jednak używasz oryginała to zaktualizuj - to bardzo dobry nawyk od czasu do czasu zerknąć co nowego dodali.
WinterWerewolf napisał(a):Rany boskie, wszędzie pełno cholernych piratów i żaden nie raczy sprawdzić czy program, którego beztrosko używa wraz ze zmianą wersji nie zmienił opcji, które udostępnia użytkownikowi. Obecne wersje Actiona! nie wymagają żadnych konwersji z FICV, bo nagrywają do AVI! Znaczna większość, jeśli nie wszystkie programy do renderowania z łatwością to otworzą. A na pewno otwiera to Vegas.

Wybaczcie wybuch, ale nóż się w kieszeni otwiera... Jeśli jednak używasz oryginała to zaktualizuj - to bardzo dobry nawyk od czasu do czasu zerknąć co nowego dodali.
Wybuch był nie potrzebny. FICV to kodek, avi to kontener. Action nagrywa w AVI z kodekiem FICV, który nie jest otwierany przez większość programów, można ustawić też nagrywanie w zwykłym MP4, ale dostępna jakość to 480p, 720p dla procesorów z jakimś systemem Intel® Quick Sync Video, którego nie mam :(. Owszem plik FICV jest otwierany przez SV, ale renderowanie w vegasie to zabawa na dobre kilka godzin. A co do wersji Actiona, to posiadam 1.12.1 albo 1.12.2 czyli najnowszą, albo prawie najnowszą. Wracając do tematu, szukałem programu typu freemake, w którym konwertowanie nie zajełoby 3 godzin na plik, jak w SV. Więc ponawiam pytanie, czy istnieje taki program ? :)

Źródła nagrywania wideo Windows Aero (pulpit), DirectX® 9/10/11, OpenGL®
Kodowanie wideo FICV (Fast Intra Compression Video - własny kodek Mirillis)
H.264/AVC
Kodowanie dźwięku Linear PCM (Stereo/5.1) (AVI)
AAC LC (Stereo/5.1) (MP4)
Wspierane rozdzielczości nagrywania wideo Pojedynczy ekran - do 2560x1600 (AVI)
NVIDIA 3D Vision, AMD Eyefinity - do 8192x8192 (AVI)
do 1080p (MP4) z wykorzystaniem technologii Intel® Quick Sync Video
480p (MP4) bez akceleracji sprzętowej kodowania wideo

wycinek z opisu Mirillis Action
Stron: 1 2